Lapper med Stevia

 

Slik ble det ferdige resultatet.
For dere som ikke vet hva Stevia er, så er det dråper med eller uten smak, som tilsettes i det man lager for å tilsette søtning.



Jeg er som alltid like flink til å ikke følge oppskrifter slavisk, så her kommer min måte å lage lapper med Stevia.

Ingredienser:
1 Egg
1 DL extra lett melk (eller den du måtte like)
1 DL Sukrin
1 SS Fiberfin
2 DL Havremel
1/2  DL Sammalt grov hvete
3 Dråper Stevia (jeg valgte uten smak)
1/2 TS Natron
1 TS Bakepulver

Fremgangsmåte:
Bland alle ingrediensene og la den svelle i 15-30 minutter i kjøleskapet om ønskelig. Jeg synes at røren blir bedre og fastere av dette. Skulle den bli litt for tykk, hell i litt melk. Jeg anbefaler og ta røren som den er etter ca 20 minutter og prøv deg frem. La de bli lyse brune før du snur den at du unngår at de revner.
Bruk en spiseskje eller en liten øse når du har røren i den varme pannen.

Velbekomme 🙂

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. waini: Akkurat hvor mye, det er jeg ikke sikker på , dessverre. Jeg spiste 2 stk ca etter trening, men også til lunsj 🙂 Det er greit med protein i disse også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg