Hjemmelagd guacamole på 1 2 3.

 

Skjær med kniv rundt hele avokadoen

Vri

Ingredienser:
2 Stk modne avokado ( kjenn på de om de er litt myk)
2 Båter hvitløk
1/2 Gul løk
2 TS Cayennepepper
1/2 Lime
Litt salt og litt mere pepper

Slik utfører du dette:
Som vist på bildene over, skjær og vri. Det finnes sikkert bedre måter å ta ut steinen på enn å bare bruke fingrene, men det gikk greit. Det du kan prøve er å sette kniven i steinen, som om du skal bruke kniven som en øks. Da sitter steinen fast i kniven.

Jeg valgte å skjære med kniv og greve ut innmaten med en spiseskje.
Jeg studerte ikke så nøye hvordan jeg gjorde dette for ville prøve  meg frem. Jeg er sta og skal gjøre alt på min måte. Hjemmelaget er ordet. Så da må man prøve seg frem.

Etter å ha prøvd å most dette med skje, gaffel, finhakket med kniv, så ble det å ha alt i en smoothie maskin. Da ble det bedre. Klemte ut saften av limen og hadde resten av ingrediensene i maskinen og der var den ferdig.

Mitt tips er å fin hakke løken godt før du har den i maskinen.

Avslutt med litt ekstra limesaft over etter å hatt den i ei skål og smak etter om du trenger mere salt eller pepper.

Avkjøl i kjøleskapet i ca 15 minutter før servering.

Nye 🙂

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg