Mitt styrketrenings program

Nå er det en måned siden jeg satte i gang med skikkelig kosthold og trening. Det vil si, at eg har et større og bedre fokus på hva jeg spiser og har en mere planlagt trening enn tidligere.

Jeg har nå gått ned 1,5 kg, ikke at det var mitt mål, men jeg var små syk i 2 uker og fikk ikke trent så mye.

Uansett så skal jeg fortsette med dette og jeg ser allerede forskjell.
Det er det som er så gøy å ta bilder underveis av kroppen, det er da man faktisk ser hvor mye effekt det har.

Maten man spiser teller hele 70% så det går ikke an å tenke, ” i dag har jeg trent så da kan jeg spise burger til middag”.


Her er mitt treningsprogram når det kommer til styrketrening.


Nedtrekk, 3 X 10  35 kg

Dips, 3 X 10

Push ups, 3 X 13  ( Jeg har klart 30 stk, men da er det tyngre og klare 30 igjen, å igjen, så jeg kjører dette opplegget nå så får vi se om jeg kjører hardere etter hvert. Bruker ikke knær ned i bakken for det skal svi)

Bulgarsk utfall, 3 X 10 (på hver fot) Der bruker jeg noen ganger 20 kg stang på ryggen, men de dagene balansen er kjempe dårlig, tar jeg 8 kg manualer i begge hendene og utfører samme øvelse

Mageøvelse i slynge, 3 X 10

Mageøvelse med vektskive (10 kg), de skrå magemusklene



Her er det noen bilder jeg fant som viser hva noen av de øvelsene er.


 Bulgarsk utfall, her med manualer

 

Mageøvelse med slynge, her er albuene ned i bakken, men jeg står på håndflaten

   

 

 

Denne mageøvelsen er kjempe fin, men jeg utfører denn øvelsen  med en vektskive på 10 kg og løfter vektskiven fra side til side. Det tar greit på magen.

 

 

Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal kjøre en annen trening, men har lyst til å trene slik ut året.

Det blir 3-4 ganger i uken, å det tar kun 30 minutter, men da er jeg effektiv. Går fra plass til plass med en gang at jeg blir skikkelig sliten.

Cardio skal jeg prøve å få mere tid til, men jeg synes det er kjempe kjedelig. Hadde vært lettere og mere gøy å trent sammen med noen.


Hva synes du om mitt opplegg?

Hva liker du å trene?


-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg