En sunn sjokoladekake som tar ca 6 minutter å lage. For godt til å være sant?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg brukte litt annet enn hva man kanskje ville brukt i en slik kake. Men det er lov. Jeg leste litt om denne kaken, men jeg ville prøve noe annet.


Ingredienser:

2 Ss Mandelmel

1 Egg

30 Gr cappuccino protein

4 dråper stevia med sjokoladesmak

1 Ss sukrin

2 Ts kakaopulver

1 Ts bakepulver

0,5 Dl vann



Tips:

Om ønskelig: Hakk mandler, bruk kaffe fremfor vann, sjokolade protein pulver fremfor cappuccino. Eller ha i mere kakao pulver og mere sukrin for å få en søtere smak. 

Siden det tar bare 6 minutter å lage denne kaka, så har man tid til å feile og prøve seg frem.


Fremgangsmåte:

Bland alt i en bolle og pisk sammen. Ha i en ildfast form og legg plastfolie over og la den stå i mikrobølgeovn på maks i 40 sekunder.

 

Done!

 

-Randi Annette-

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg brukte sjokolade 😛 Ja, jeg har bare prøvd med sjokolade, så vet ikke hvordan det er med cappucino, men hadde ikke sett for meg å prøve det 😛 Var det noe du ville anbefalt liksom? Jeg har cappucino proteinpulver, men det bruker jeg bare i proteinkaffe 😛

    2. Marianne Monsen: Samme her, jeg bruker det i kaffen før jeg drar på trening om jeg trener fra morgenen. Jeg tror ikke man skal prøve så mye som 30 gram cappuccino pulver hvis man er skeptisk. Evt kan du blande 15 gr av hver, eller bare ta 10 gr cappuccino pulver. For jeg tror 30 gram var vell mye for min smak 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg