En skikkelig enkel og sunn pannekakerøre.

Nå er det desverre noen dager siden jeg har fått til å blogge grunnet at bildene har blitt snudd på siden. Men nå har jeg endelig hatt tid til å gjøre noe med dette.

 

Men her kommer en kjempe enkel og sunn oppskrift på grove pannekaker.

 

 

 

 

 

Hva synes du?

Her kommer oppskriften for ca 8 stk pannekaker:

3 Egg

2,5 Dl grovt speltmel

0,5 Dl fiberfin

5 Dl Ekstra lett melk

litt salt (kan sløyfes)

 

Slik gjør du:

Bland alt det tørre i en bolle ha alle tre eggene i bollen og ha melken i samtidig som du rører med en vispe.

Røren blir fastere om du lar den stå i kjøleskapet i 20-30 minutter. Det du må være oppmerksom på er å være tålmodig. Du er nødt til å se at den er klar for å snues. Det ser du når det begynner å danne seg litt gylden farge rundt pannekaken. Hvis du ikke er flink å vente, vil den revne siden røren er ganske flytende.

 

Serveringstips:

Mitt råd er å bruke blåbær på pannekaken uten sukker, eller bringevbærsyltetøy uten sukker som jeg hadde tilgjengelig da jeg fikk for meg at jeg skulle lage dette.

Føler du at du trenger mere søtning, benytt deg av litt sukrin. Det er mye sunnere enn vanlig sukker.

 

 

I denne herligheten får du noe fiber, ubeskrivelig lite fett, litt protein og litt karbohydrater.

 

Nyt

 

-Randi Annette-

-Randi Annette-

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg