Min oppskrift på havregrynsgrøt samt min faste inntak av protein, karbohydrater og fett, daglig.

Her har du den berømte forkosten min. Jeg merker så utrolig stor forskjell hvis jeg får i meg en brødskive, ett eller to knekkebørd eller rett og slett, havregrynsgrøt.

Havregrynsgrøten holder meg mett mye lengre, enn alt det andre.

Slik som forkostblanding får du en ekstrem stor vekst på energien, så detter den kraftig fort ned igjen. Havregryn er noe som holder deg mett lengre og da er grøt et fint alternativ.

 

Min frokost oppskrift:

30 gram havregryn

ca 2-3 Dl vann

Slik gjør jeg det:

Koker det opp i en kasserolle. Det er fullt mulig å lage grøten med litt salt og bytte ut vann med melk. Men jeg foretrekker et stort glass melk å drikke til grøten.

Tilbehør:

Jeg bruker ikke sukker eller sukrin. Ikke stevia eller noe slikt.

Jeg bruker mandler, kanel og rosiner. For meg gir rosinene nok søtsmak for min del.

 

Min frokost består av 30 gram havregryn som gir 110 kalorier, 12 gram rossiner som gir 36 kalorier og 12 gram mandler som gir 66 kalorier.

3 Dl ekstra lett melk gir 114 kalorier. Kanel? Ingen ting. Kanel er bra for forbrenningen også.

 

Det høres ut som masse kalorier, men det holder meg mett og for at jeg skal holde vekta jeg er på nå, så skal jeg få i meg 1889 kalorier.

Der er det blandt annet rundt 71g protein, 289g karbohydrater og ca 54g fett.

 

Trening er et must også. Der er det ca 3-4 ganger med styrke, så skal jeg jobbe med å komme meg i vei å trene litt cardip også.

2 Liter vann skal jeg også prøve å få i meg, men kan ikke bli verdensmester med en gang heller.

 

Hva spiser du oftest til frokost?

Gjerne del dine tips med meg  🙂

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Siv: Det er bra. Viktig å spise det man han lyst på 🙂
      I jobben min kan jeg ikke spise når jeg vil, så sånn sett er det godt å holde mettheten lenge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg