Sjokolade protein barer du kan lage selv og de er kjempe gode.

 

 

 

Etter å ha rørt sammen det tørre, hadde jeg i smeltet sjokolade.

 

Rørte sammen og helte i litt ekstra lett melk slik at røren ble litt bløtere, men samtidig fast.

 

Der ble den gode pizzaen med i bakgrunnen, det var selvsagt fordi jeg ville friste dere mere.

Bilde over ser dere hvordan den ser ut etter at jeg har smurt den utover stekebrettet.

 

Ovnen settes på 160 grader og la den stå i midt i ovnen i ca 12 minutter. Se etter selv. Jeg satte opp varmen til 200 grader etter ca 6 minutter fordi jeg var utålmodig, da ble de llitt brent, men da var de i ovnen i ca 16 minutter. Så se litt an selv. Dette var super spennende. Jeg hadde ikke en anelse om dette kom til å bli noe av.

Så det er gøy å prøve og feile litt, men de ble gode. Anbefaler deg å prøve 🙂

Ingredienser:  350 gr Mandelmel, 30 gr rosiner, 1-2 dl ekstra lett melk (se an), 120 gr sjokolade protein, 30 gr store havregryn, og 80 gr koke sjokolade (lys). (Jeg liker lys bedre enn mørk, så det er lov å bruke mørk også).

Slik gjør du: Bland sammen alt det tørre, og smelt sjokoladen i mikrobølgovnene (det tar kortere tid). Hell over i bollen med det tørre, og tilsett melk litt etter litt. Når røren har blitt litt klissete, smør utover et stekebrett med bakepapir. Jeg brukte håndflaten for å jevne til, det fungerte bedre for meg.

 

Om ønskelig: Dryss over litt havregryn (ikke ta av det du skal bruke i røren) eller smelt mere sjokolade og smør utover. Bruk fantasien. Jeg gjorde ikke noe annet enn å steke de i ovnen, men ideene og å drysse på hakket sjokolade eller noe lignende kom jo selvfølgelig etter på.

 

Det får bli en annen gang.

Lykke til.

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg