Kosen må man ikke glemme. Tross at man trener og spiser riktig. Er du enig eller uenig i dette?

En stor varm god kopp med kakao. Det er noe jeg aldri drikker, men jeg tenkte å unne meg det lille ekstra. 

Det er viktig å tenke på det å kose seg og ikke <gå for langt>. Med dette mener jeg selvsagt, alt med måte.

 

Men hvis man tenker over hvor mye man har spist i løpet av dagen, å man tar seg en kopp kakao, ta heller å droppe sausen til  middagen eller spis mindre.

Slik som jeg, jeg tenker bare at nå skal jeg kose meg og nyte denne. Det er noe jeg ikke gjør så ofte, så da setter jeg også større pris på det.

 

Jeg er ikke så stressa på om jeg spiser sjokolade eller drikker et glass brus. Jeg tenker på at jeg trener og spiser riktig hele tiden, ikke drikker jeg alkohol noe særlig heller. Ikke røyker eller snuser jeg. Jeg har en aktiv jobb, jeg trener harde styrke økter, jujitsu og har høy forbrenning. 

I noen sine ører er dette langt på jorde. Enten fordi noen tenker, hvorfor tenke på hva du spiser hele tiden, hvorfor ikke leve livet?

Der vil jeg si at jeg lever livet. Jeg setter meg mål, jeg pusher meg selv igjennom ting jeg egentlig ikke vil gjøre, å dette gjør meg sterk som person.

Jeg ser hva et usunt kosthold gjør med meg og det jeg vil prestere. Man setter ekstra stor pris på den koppen med kakao eller den biten med sjokolade, hvis du gjør deg fortjent til det.

 

Noen andre vil velge å tenke at jeg gjør noe dumt fordi jeg legger mye tid og energi i treningen, så tar jeg meg lov å drikke en kopp kakao som ikke er av den sunne varianten. For min del så tenker jeg alt med måte. Nå som jeg har fått en rutine så er det ikke så mye tenking eller fokusering. Jeg vet hva som skal til for at jeg lykkes med mine mål

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Flott innlegg – veldig enig – og er det noen som med den beste samvittighet kan unne seg å skeie ut en gang i blandt så er det iallefall oss som har en god treningsrutine inne 🙂 Ah – kakao kan vel så gjerne være hverdagskos – nyt den og BTW, supergøy å rote meg inn på bloggen din – ditt sterke flotte kvinnebein 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg