Hjelpe meg for et styr. Er folk blitt hysteriske??

Okei, greit nok at vi mennesker er blitt som vi er i år 2013, men jeg blir utrolig redd når jeg daglig leser dette typiske “slik mister du fett %”, “ny forskning viser at det å ta planken ikke gir deg 6pak”, “Kun 20 minutter bevelgelse om dagen er nok”, ect.

 

Ja, jeg er opptatt av det å holde meg stram i fisken og holde meg til sunnere mat, men det er ikke tilfelle mitt nå.

 

Jeg har som nevnt tidligere, skadet foten og er nå forkjølet og veldig slapp. Så da er jeg også slapp når det kommer til kosten. Det er vell nå jeg burde vært litt obs, men jeg vil ikke tenke noe på det. Jeg tenker med hodet, men jeg er ikke hysterisk. Jeg tror alle har godt av å slappe mere av. Se bort i fra om man er på diett, har tatt slankeopereasjon eller skal konkurrere selvfølgelig.

Hvis man er streng med seg selv og plutselig får lyst på en sjokolade, å spiser den og sitter igjen med en smerte i magen, (å da ikke for at sjokoladen gjorde deg kvalm), så bør man åpne øynene.

 

Jeg har nemlig vært der selv for noen år siden. Jeg var utrolig nøye. Så nøye at hvis jeg spiste en sjokolade på en torsdag så kjente jeg på samvittigheten. Å det er ikke sunt.

Det er en grunn til at folk som går på diett oftest har en spisedag. En spisedag for noen er at man pakker i seg alt man vil ha og da som ikke er sunt, eller at man tar på litt ekstra saus på kjøttet sitt når man har “LOV”.

 

Utrolig spesielt hvor forskjellige vi er. Men, jeg brenner for folk som brenner for noe. De som vil oppnå noe. Det er det beste jeg vet. Jeg unner de som stiller i fitness, de som stiller i NM i kampsport eller hva det nå enn måtte være.

 

De som er utenfor dette ler bare av de som er strenge med seg selv. Men, jeg tror at de som ler, ikke har evnen til å klare å styre sine begrensninger og heller vil hakke ned på de som ønsker å være strenge og teste selg selv.

 

Uansett så er det ikke bra med all den fokusen. Jeg kjenner flere som ikke klarer å lese de bloggene som er %diett og sunt kosthold.

Men, jeg har interessen for trening og kosthold så jeg elsker å lese og lære mere om det.

 

Hva synes du om dette hysteriet i 2013?

 

-Randi Annette- 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg