Et realt sjokk som jeg av god grunn ikke burde blitt sjokkert over

Jeg har jo alltid vært super engasjert i det som har noe med trening, kosthold og livsstil å gjøre. Lev livet mens du ennå har det. Ja, noe i den duren.

Jeg har nå i over 2 mnd ikke trent opp til 6-8 gang i uken, jeg har ikke KUN spist søtsaker og helgemat i helgene, men også midt i uken. Det var jo ferie i 3 uker, samtidig så kunne jeg ikke trene pga den foten som ble skadet. Å jeg var fullstendig klar over hva jeg holdt på med.

Jeg viste at jeg kom til å miste (i mine øyne) den flotte kroppen når jeg ga F i hva jeg gjorde og ikke gjorde. Men, det skal sies at jeg har hatt det utrolig flott med å ikke tenke så mye og bare koset meg. Jeg vet at jeg kommer til å komme tilbake dit jeg var om jeg starter nå og ikke senere. Så, nå har jeg startet for fullt. Foten kan jeg jogge med og det er ingen unnskyldninger. Jeg har vært forkjølet i 2 uker nå, men jeg har trent de dagene jeg har følt meg litt bedre.

Jeg fikk mitt største sjokk da jeg såvidt fikk igjen knappen på den ene buksen min. Jeg sto å gapet å snakket til meg selv, “Seriøst?!”.

Da var det bare å gå ned i fryseren og legge i fra seg isen igjen å få opp øynene. Jeg nekter å kjøpe meg nye bukser, for det sier bare en ting. Å det er å akseptere og ikke gjøre noe med det.

 

Jeg vet jeg ikke er tykk eller er overvektig, men når jeg ikke trives med meg selv så må jeg ta tak i det. Jeg tror de fleste som legger på seg kjøper nye bukser og kaster de som ikke passer lengre. Så slik går det gradvis da.

Det er godt å unne seg ting. Jeg beundrer de som klarer og vil være 100% beviste til en hver tid, men det er ikke slik jeg ønsker å ha det. Jeg vil leve etter “alt med måte”.

Tror jeg hadde blitt lei meg dersom jeg har bedt en venninne på middag å hun har bare plukket i maten fordi det ikke er 100% sunt. Eller at den skåla med snop blir bare rørt av meg selv. Da hadde jeg nok blitt lei meg og skuffet.

Jeg hører mange er i samme situasjon som meg, så de forstår godt hva jeg sier.

Men gjør du?

 

Det er greit med motivasjons bilder av seg selv. Så vet man at man har vært der og skal komme tilbake 🙂

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg