Utrolig strengt, men det er det som må til

Jeg har vært lat i disse dager. Tenkt på sol og fint vær i første rekke. Et ork å skal trene inne, men det er der jeg får gjort det jeg skal.

I det siste har jeg fokusert på å trene rygg, armer og rompe. Det er i grunn det jeg synes er mest gøy også. 

Samtidig har jeg gått til og fra jobb (40 minutter pr vei), syklet til og fra trening, (10 min pr vei) og trent styrke i alt fra 30-50 minutter. Men, jeg sliter med en ting, å det er å få i meg nok mat.

Jeg ser jeg får i meg nok protein, men ikke like mye karbohydrater. Litt usikker på hva jeg kan lage som inneholder det jeg trenger. Ikke vits i å trene når jeg ikke spiser nok. Kostholdet teller hele 70%, så det er super viktig.

 

Kanskje du kan hjelpe meg? Gi meg gjerne dine sunne og gode råd, så skal jeg teste det ut 🙂 Drømmen er å kan lage klart alt dagen før, fryse ned i porsjoner at alt blir en lek.

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Godt sagt! Nok mat er viktig!! Dersom du sliter med karbohydratene så finnes det jo utallige muligheter. Havregrøt metter godt, er næringsrikt og raskt å lage. Du an også velge musli og yoghurt/skyr/cc/kesam/biola osv. Frukt er gode karbs og passer bra til både musli og havregrøt.
      Når det kommer til lunsj og middag så kan du jo lage store porsjoner med pastasalat. Fullkornspasta er gode karbohydrater. Lager du dette til middag en dag så har du jo matpakke til lunsj og evt også middag til dagen derpå. Du kan fint variere ved å slenge en boks tunfisk oppi, steke en laksefilet, kylligfilet, karbonadedeig, reker og mye annet godt. Grovt brød er også superenkelt og en topp karbokilde. Det kan til og med spises til middag med det lekreste pålegg, til en suppe,salat, burger/fiskeburger eller liknende. Lager du gryteretter med grønnsaker og noe kjøtt/fisk oppi. S holder også kokt ris seg i kjøleskapet noen dager…vips så har du også da mat for noen dager om du lager en stor porsjon.
      Wok og pasta/nudler er også et topp alternativ.
      Vi må ikke glemme poteten heller. Den er allsidig og god til det meste.
      Liker du bønner eller kikerter så kan det også være en god karbokilde i tillegg til at det er proteinrikt.
      Dette ble mye rabblet ned på 1-2-3. Vet ikke hva du liker eller noe. Tenkte mest simpelt, godt og næringsrikt da jeg skrev ned dette:)
      Fant du noe du likte?
      Til slutt, EAT YOUR CARBS;-) haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg