Mitt tips for den som ønsker å komme i gang med trening og endre kosten

Jeg kom over en blogg som trengte tips til å komme i gang med riktig kost og trening. Jeg har vært der selv. Ikke at jeg har slitt med for mye kilo, men alle har jo noen ganger følt seg misfornøyd fordi den gode buksa ikke satt like fint eller at lysten til å trene er helt borte. Uansett, her var mitt lille tips til henne.

 

Det jeg vil anbefale deg, av egen erfaring er følgende:

For å ikke gå lei må du tenke på hva du synes er gøy. Ballspill, løping, styrke, trene på studio i styrkeavdelingen/ cardio eller på gruppe timer. Selv syntes jeg det var flaut å trene i sal der det var mye folk, så jeg startet med timer og der etter prøvde meg da jeg viste at det var lite folk til stede. (tidlig på morgenen).

 

Spis rent kjøtt, kylling fillet, fisk (torsk, laks, ørret ect). Grønnsaker er også noe som bør være tilstede. Orienter deg med hva som er bra og ikke. Husk at 70% av det å bli slankere og mere fast ligger i kosten.

 

Sett deg mål og skriv hva du vinner og hva du taper på å gjøre det. ta bilder 1 gang i mnd, samt mål på kroppen med et målebånd. Kontakt PT eller tren sammen med gode venner. Alle har starten en plass. Samtidig funker det for meg å spise det jeg vil når jeg vil, men ikke glem å ta med hodet 🙂 Dersom du er for streng med deg selv, å skeier ut, ender du med en unødvendig dårlig samvittighet. Så, sett deg mål og kanskje mnd når du skal ha nådd det målet?

 

Uansett, lykke til 🙂

 

Hva tror du om dette? har du noen gang vært i denne situasjonen selv?

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg