Den perfekte meg, den perfekte mamma?

Det er snakk om det å ha silikon, botoks, slankhet og sminke.

Kathrine Sørland har et program på tv som jeg syntes var litt interessant. Hun tar for seg det å besøke mennesker som har tatt silikon på grunn av press igjennom blogg, blader og kjediser.

Boktoks er også noe som har eksplodert. Selv har jeg smilerynker. Men bryr jeg meg? Nei.

Det er rart så opptatt vi er av utseende. Jeg husker da jeg gikk i ungdomsskolen. Da gikk jeg så vidt med maskara, gikk i slapp hestehale og inni mellom joggebukse. Jeg tror man blir sett ned på dersom man gjør det i år 2013. Jeg har hørt et tilfelle om det å få <likes> på facebook. Dersom man har under 200 <likes>, da er man upopulær. Man er populær om nan har i mellom 300 til 400 <liikes>. Det er helt utrolig. Jeg blir happy om jeg er heldig å få 10. Det er rart hvor mye press det er på ungdom i dag.

 

Sminke. Det bruker jeg daglig, men det er veldig naturlig til hverdags. Men, når jeg er hjemme, da er det å komme seg inn i store kose gensere og joggebukser. Å ingen sminke. Digg, spør du meg.

Ikke like vakker uten sminke, men sånn er det. Skjønnheten kommer innen i fra, gjør den ikke?

Har ud turt å gått ut døren uten sminke?

Hvordan stiller du deg til silikon og botox?

 

-Randi Annette-

6 kommentarer
    1. Bruker ikke sminke til vanlig jeg, her er del all natural all day 🙂 kan pynte med med spakkel i trynet til festligheter endog da, men da hagler det inn komplimenter- ettersom det er uvanlig å se meg med. Bruker også briller til hverdags, kan pakke inni linser til fest…kanskje 😉 har ingen problemer med noe ”fiksing” av utseende om det er nødvendigheter- kommer aldri til å gjøre noe selv da. Hengpatter, strekkmerker og smilerynker er alle tegn på at man lever..! Verden har blitt overfladisk med hensyn på syn på våre medmennesker, noen dømmes fort etter tatto,pircinger ol… mitt syn er : snakk om bli kjent med naboen, ikke døm noen uten å kjenne de..:-)

    2. roselill :: Veldig godt poeng. Det er fort å dømme folk ut i fra utseende. Viktig at man føler seg vell med seg selv. Utrolig viktig.
      Ha en strålende dag videre 🙂

    3. Hei.
      De smilerynkene der forteller nok litt om hvordan du ser på det også, for meg vises de knapt – og jeg hadde ikke sett de om du ikke hadde kommentert det. Hvis jeg legger godviljen til, kan jeg kanskje se de.. kanskje.. og de er sjarmerende da;)
      Synes dessuten du ser utrolig bra ut uten sminke, og synes ikke du skal overdrive sminken – for du er en av de som virkelig ikke trenger det…

    4. Gabriel: Hei Gabriel 🙂 Hyggelig at du stikker innom 🙂 Jeg har aldri fokusert på “rynkene”, men etter det programmet jeg så på tv, så ville jeg bare vise dere lesere at alle har levd et liv og det er bedre med bevegelig hud en botox hud.

      Veldig glad for et så fint komplement, det gjør meg glad. Bruker aldri mye sminke til hverdags. Hadde jeg brukt mye ville folk tro jeg var syk en dag jeg gikk ut med litt mindre eller uten 😉 Ha en flott dag, Gabriel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg