Treningsglede og en muskuløs kropp. Gener eller ikke?

I den siste tiden har det stått mye i media om dette med riktig trening, kosthold og ulike øvelser som gir gode resultater.

 

Ja, jeg er enig i at man ikke kan skylle på at mange i sin familie er fete, at man fødte barn for 7 år siden ect, men det ligger mye vilje og styrke i dette. Jeg tror at dersom for eksempe 4 jenter og 4 gutter har spist, sovet og trent akkurat likedan, så tror jeg at alle ville sett ulike ut. Det er noen som forbrenner fortere, har mere vann i kroppen og yter enda mere enn andre når det kommer til det å kan yte max når man er på trening. Jeg synes også det er tøft gjort å si at det ikke har noe med gener å gjøre, for jeg tror det er litt av alt som er årsaken, men det er jo bevist at de som har født mange barn eller har full jobb og studerer for eksempel klarer å komme seg i form. Så, min konklusjon er at det blir slik man gjør det til selv.

 

Jeg har selv vært litt rundere i fjeset. Men når jeg oppdaget hvor gøy det var å trene å forsto hvor viktig det var å gjøre ting riktig, så ble det fort mye artigere å trene også. Jeg skjønner jo godt hvorfor jeg ikke merket annet enn stølhet av treningen da jeg først startet med å trene. Jeg spiste jo ikke riktig mat i forhold til den belastningen jeg utsatte kroppen for. Så med sjokolade, potetgull og brus i større mengder enn jeg burde, ga jo selvfølgelig ikke resultater.

Jeg vil si at mine gener er det ikke fedme, men vi er heller ikke lang og slank. Så derfor ser jeg den at man ikke kan skylle på gener. 

Alt er opp til en selv bare man vil NOK.

 

#Motivasjon

 

-Randi Annette-

6 kommentarer
    1. Jeg tror alle kan gjøre noe med det utgangspunktet man har, det nytter ikke å skylde på gener! Men jeg er overbevist om at noen feks bygger muskler lettere enn andre, legger lettere på seg osv….

    2. Tror heller ikke at det er genene. Enig i at vi blir det vi spiser, for vi kan alle bli vårt beste 🙂 Slik er det også med karriere, vi kan alle bli noe dersom vi har lyst, går an å bytte ut litt TV-tid med selvstudier 🙂

    3. Lars Raabe: Absolutt 🙂 Jeg selv er en livsnyter. Jeg unner meg ting når jeg vil og føler for det, men når jeg trener opp til 6 ganger i uken, må jeg spise deretter også. Hvis ikke er all tid på trening bortkastet. Sunn fornuft 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg