Hjemmelagde pannekaker på med en liten vri.

Når man plutselig får lyst på noe annet til middag enn hva man hadde planlangt, ja da må man gjøre en liten vri. Ådenne gang med pannekaker der man kan lage røren, men ikke har tilbehøret i boks.

Uansett, her kommer min oppskrift som jeg brukte. Det kan holde til personer som er småspiste, for dette kan holde til 4 stk, men her ble det spist for 4, men vi var to stk om disse pannekakene. Å man må jo ha en prøve først. Den første pannekaken er alltid den man skal feile med for så å smake på. Så ikke fortvil dersom den første blir litt mindre bra.

Ingredienser: 

4 egg, 3 dl mel, 5 dl melk og en klype salt. Jeg måtte ta det melet jeg hadde, så det ble siktet hvetemel som var både grovt og et vanlig hvetemel.

 

Bland sammen alt å la den svelle i 20-30 minutter. Smelt smør i pannen og vurder å gjøre dette etter behov etter hvert som du steker.

 

Med en vri så mener jeg at man må bruke pålegg fremfor bacon og sukker.
Jeg oppdaget desverre for sent at jeg hadde vanlig hvitost, men for min del så ble det nøkkelost. Sånn går det når man må ta det man har. Så ble det sukrin som ikke innholder alt det som er mindre bra for kroppen. Selv synes jeg det er kjekt å benytte sukrin, men det som er mindre bra er at det faktisk ikke smaker like søtt som vanlig sukker. Bare tull og tøys av folk som sier det smaker det samme, for det gjør det faktisk ikke. Jeg bruker ikke sukker så mye uansett, så for min del kan jeg bruke sukrin som en erstatter. 

Å kort sagt jeg blandet ikke pannekaker med nøkkelost og sukrin, en spiste det hver for seg. Men, alt går i grisen som de sier. Jeg spiser alt 🙂

Ape er ape..

 

Ha en fortsatt fin dag 🙂

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Regner med du mener tvist og ikke twist? Twist er godteri og jeg tviler på at du hadde sjokoladebiter på.. Holdet skrives det heller ikke, men holde går derimot. Så regner jeg med at du spiste det HVER for seg, og ikke VÆR for seg. Vær er regn, snø, sol osv. Du skriver ekstremt rotete innlegg….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg