Morsdag.

Ikke så mye å si om denne dagen, bortsett fra at jeg har fått trent litt styrke, noe jeg ikke har gjort på nesten 3 uker. Å hvordan det gikk? Jo, det gikk som forventet. Jeg hadde en plan, å planen ble ikke som planlagt. Motivasjonen var ikke der. Ikke litt en gang. Alt føltes så tungt, enda jeg ikke kjørte så tungt som jeg vet jeg kan. Dagen var bare ikke der. Jeg fullførte 30 minutter med styrketrening, men planen var å kjøre litt intervaller på tredemølla til slutt, men det å gå i dusjen å komme seg ut føltes mye bedre.
Det er ikke alltid lett å sette ord på ting. Noen dager er bare tyngre enn andre. Jeg er i en situasjon jeg helst ikke vil være i. Kjenner jeg er lei avstanden som jeg og min kjære har. Det å ha en kjæreste, men ikke dele dagene med han. Jeg ser reklamer for morsdag og folk som poster at de har verdens beste mamma, skal møte henne og finne på noe sammen. Jeg er så glad på deres vegne, at jeg får ikke sagt det nok. Jeg er ikke sint fordi jeg ikke kan gjøre det samme. Jeg er mere glad for at dere kan gjøre henne glad og gi henne oppmerksomhet  på denne dagen. For noen så er ikke dette en dag man feirer, men jeg synes det er en fin mulighet til å gi det lille ekstra.
Jeg vet jeg ikke er den eneste som ikke har muligheten til å være med henne på denne dagen, men alle har en historie. Jeg er bare så utrolig glad for at jeg fikk dele denne dagen med min søster som gjorde dagen lettere. Jeg fikk hyggelige meldinger fra venner som tenkte på meg. Å ikke minst, jeg fikk se og holde en god og varm baby på bare 14 dager. En av mine gode venninner har fått en baby som jeg gleder meg til å bli kjent med. Så dagen ble ikke så verst. Det er slik man sier. Det blir ofte slik man gjør det til selv. Men, jeg vil også tilføye at det er ikke alltid man ser behovet for å streve med å få det hyggelig heller. Noen ganger er det godt å kjenne på det også. Bare la det komme å bare få kjenne på det. Vont, det er det. Det gjør skikkelig vont også. Men, en dag skal jeg selv sitte der på morsdagen å se på min lille prins eller prinsesse, å tenke at nå er dagen min. Jeg skal lage min egen tradisjon med morsdag. Jeg skal gjøre den verdt å nyte <3 

 

 

Gratulere med morsdagen, alle mødre.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg