Hjemmelagd sunn festmat. Kyllingnuggets.

 

Jeg tok opp en boks med ferdig oppskåret kyllingfilet for middag her en dag. Å så var det store spørsmålet, hva skal jeg ha til tilbehør? Jeg kom inne på tanken på kyllingnuggets og gjorde meg en tanke om hvordan det kunne gjøres. Jeg vet ikke om dette er måten å gjøre det på, men jeg måtte jo prøve meg frem.

 

 

 

 

Ingredisenser for en person: 


200g Kyllingfillet, halv ts timian, 4 stk kavringer, 1 egg og ca 1 ts olivenolje.

 

Slik gjør du:

 Skjær opp kyllingfilleten i passe store biter og stek i en panne med olivenolje. Strø over litt timian for å få en ekstra god smak. Knus kavringer over et fat men hendene. Pisk et egg i en liten skål slik at den blir jevn og fin. Legg kyllingbitene i egget og bland deretter kyllingbitene i den knuste kavringen. Så er det bare å steke. 
Jeg hadde på litt for sterk varme, så de ble litt brent, men jeg synes det ble veldig godt. Får jo pene barn av å spise brent mat også, sies det 😉

 

Se bort i fra negllakken som jeg ikke fikk fjernet før etter middagen, så ble jo dette veldig bra.

 

-Randi Annette-

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg