Endelig skulle jeg ha en hjemme-date. Å så vellykket som det ble.

Da var det min tur til å få besøk. Det var utrolig gøy. Jeg fikset opp med ny vasket toalett, duft av grønnsåpe og en middag som ble vellykket. Å ikke minst, alt laget fra bunnen og det var ikke så aller verst å få høre det opp til flere ganger at dette var vellykket heller. Jeg lager jo stort sett mat kun til meg selv, så det å få noen til å smake på maten min var spennende.

 

Bakte potetbåter og gulrot, hjemmelaget tzatziki og lett myk stekt løk. Løken fikk en flott farge og ble glansfull og utrolig god på smak. Det er en fin balanse dette med løk har jeg lært. Det er mange måter å lage dette på, men nå fikk jeg den perfekt.

 

 

Ytrefillet av svin med kun 2% fett var jo utrolig godt. Den stekte jeg i pannen først for å få en flott skorpe, å avsluttet med å ha den i ovnen for å la den få steke litt langsommere og for å holde på saftigheten. Det endte opp med at jeg måtte forklare hva jeg hadde gjort og hvordan jeg lagde alt, å det gjorde meg utrolig glad. Det tyder jo bare på at det var godt.

 

Å så er det meg i et nøtteskall. Is. Ja, det hadde vært godt. Jeg lot gjesten få vente på stua i mens jeg lekte meg på kjøkkenet i sikkert 4 minutter. Å der hadde jeg surret sammen noe som skulle være sjokoladeis.

 

 

Vi ble enige om at det funket og jeg serverte en skål til oss hver. Denne er 100% sunn og jeg elsker å være impulsiv. Skummelt, men det er jo så gøy. Denne var mektig, men jeg kommer til å teste ut litt og prøve å utvikle denne. Alltid kjekt med is og det er jo helt greit at det ikke er masse sukker og tull i det også. Spesielt dersom jeg får lyst på noe søtt.

Å tror dere ikke jeg fikk en flott gave også. Så utrolig kos. Jeg ble skikkelig glad. Noen dager så trenger man litt ekstra oppmerksomhet, å hun kunne ikke truffet bedre. Denne satte meg helt ut og jeg ble så glad. Akkurat det jeg trengte.

En oppmerksomhet.

Blomster, (som jeg ikke lovte at jeg klarte å ta vare på så alt for lenge) og en sjokolade med gode ord.

 

 

 

 

 

Det blir flere anledninger til å invitere på middag. For dette var skikkelig gøy.

 

Ha en flott helg videre mine lesere <3

 

-Randi Annette-

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg