Er du flink til å spise fisk? Sjekk ut min variant her.

Fisk og grønnsaker er viktige byggeklosser for kroppen. Jeg er jo så heldig som har muligheten til å dra ute på det flotte havet og fiske min egen middag. Å her er det kokt torsk på ca 320 gram til bare meg. Det å raspe litt gulrøtter for å få en saftigere smak, samtidig en flott farge på tallerkenen er helt utsøkt. Det ser innbydende ut og det smaker godt.

 

 

 

Squash er en grønnsak som i bunn og grunn er smakløs siden den inneholder hele 95% vann, men det er noe med hvordan man tilbereder den også. Det å skjære opp i skiver og steke den på svak varme er en av mange varianter. Det å krydre litt gjør jo også at det smaker mer. Jeg bruker oftest å steke flere grønnsaker sammen, men i dette tilfelle var jeg forferdelig sulten, å måtte bare lage noe.

 

Torsk skal ikke kokes i den grad, men heller dampes. Det kan kokes litt, men dette må man følge med slik at den ikke blir for gummi eller tør. Så den dampes mer eller mindre i ca 12 – 15 minutter. Alt etter som. Ha i litt salt i vannet når du har fisken i kasserollen. Noen bruker å smelte smør for å ha over den kokte fisken som tilbehør. Å man kan også koke poteter, om man ikke er super sulten som jeg var i dette tilfellet.

 

 

 

Jeg vet jeg kunne pyntet bedre for bildene sin skyld, men for min egen del så var det bare det å få spist den middagen fort som over hodet mulig.

Så takk for mat, å velbekomme 🙂

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg