Frisørene har streiket. Å jeg er en av dem!

I dag har jeg for første gang i mitt liv vært i streik. Det er noe jeg aldri har opplevd før i min bransje.  Å da snakker vi om frisøryrket. Det er forhandlinger i mellom oss som er organiserte i frisørenes fagforening og NHO. Kravet er rett og slett det å få en bedre grunnlønn enn hva som er i dag. Vi har fire års utdannelse som er på lik linje med snekkere, rørleggere og elektrikkere. Dette mener selvsagt at vi er feil. Flere må organiseres og få en tariffavtale.  Det er synd å må streike synes jeg. Jeg vil på jobb å gjøre det jeg elsker. Nemlig det å gi kundene en opplevelse og en flott frisyre. Håper det snart kan bli en enighet.  

 

 

 

 

 

 

Deilig vær, det var vi heldige med i så fall. Skal ikke klage på det. Håper på en enighet snart. Det hadde vært toppers.

 

Ha en fin kveld. 

 

#lahåretgro #frisørenesfagforening #frisørstreik #Randiae

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg