Sunne hjemmelagde minipannekaker.

Hva er vel bedre enn hjemmelaget frokost som er litt annerledes enn det vanlige? Jeg synes dette er perfekt på en søndagsmorgen. Dette er en oppskrift jeg har blitt inspirert av meg selv, da jeg lagde noe lignende for godt over ett år siden. Nå har jeg gjort om litt på ingrediensene for å gjøre den sunnere, å her får dere oppskriften.

 

Ingredienser:

1 Dl bakepro (fra gymgrossisten)

1/2 Dl sammalt spelt

1 Dl havremel

1 Egg

1 Ss fiberfin (fra Funksjonellmat)

3 Dråper stevia uten smak (fra funksjonellmat)

3 Ss Sukrin (fra gymgrossisten)

1 Ts bakepulver

1/2 Ts natron

1 Dl ekstra lettmelk

 

 

 

Slik gjør du:

Bland egg, sukrin og steviadråper og hell deretter resten av ingrediensene sammen. Jeg synes selv at røren ble litt tykk, så jeg helte bitte litt melk i røren så den ble litt tynnere, men den skal fortsatt være litt tykk. Stek de på en stor panne så du får stekt tre og tre lapper / pannekaker. Stable de oppå hverandre og server med det du måtte ønske. Jeg serverte med sukkerfritt syltetøy som eplemos og blåbær. Bær er også veldig fint å bruke.

 

 

 

 

Jeg valgte å erstatte noe av melet med bakepro da det gir mer næring. Protein er viktig for ei jente som meg som trener mye. Samtidig er Sukrin uten kalorier så det er bare bra å erstatte det med vanlig sukker. Søtheten får du like vel.

 

 

 

 

 

 

 

Dryss litt kardemomme i røren da det gir det lille ekstra på smaken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hva synes du? Jeg anbefaler deg å teste ut dette.

 

#Gymgrossisten #Bakepro #Stevia #Sukrin #Funksjonellmat #Sunt #Protein #inspirasjon #Mat #Frokost #Blogger #Instagram —> @Randiae

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg