Spiser du nok fisk? Her har du en enkel oppskrift.

 

Jeg er så heldig som bare kan sette meg i en liten båt når jeg er hjemme å kaste ut snøret for å skaffe meg en luksuriøs middag. Her hadde jeg ikke nok av hverken torsk eller kveite, så det ble begge deler. Jeg bruker vanligvis å koke poteter til og eventuelt bruke bacon. Men, jeg skulle ha fisk uavhengig av hva jeg hadde av tilbehør, så da brukte jeg av det jeg hadde. Å det ble jo enda enklere.

Kokte langkokt ris og serverte salat som ekstra tilbehør. Hjemmelaget tzatziki som dressing. Oppskrift her.

 



Slik gjør du:


Varm opp mye vann i en stor kasserolle og legg fisken oppi. Det skal ikke koke. Den er ferdig etter ca 15 minutter, alt etter som hvilken ovn man har. Fisken skal ikke bli for løs fordi da kan den fort bli for tør. Bruk det tilbehøret du selv måtte ønske.

Torsk til venstre og kveite til høyre. Det er ikke akkurat dandert, men det var ikke meningen heller. Det smakte himmelsk, å det er det som teller.

 

Sunt, godt og enkelt.

 

#Fiskemiddag #Fisk #Sunnmat #Sunt #Middag #Tzatziki #Oppskrift #Inspirasjon #Randiae

 

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg