Oppussing av møbler.

Det verste jeg vet er å oppleve det jeg opplevde i helgen. Når jeg har en plan å har sett for meg hvordan ting skal gjøres, så hadde det vært supert om det gikk etter den planen også. Men, det samme skjedde nå som det gjorde for fem uker siden da jeg var hjem. Jeg holder på å pusse opp et spisebord og to benker som hører til. Sist jeg var hjem så begynte jeg å beise, å da med mørk brun. Det jeg innså da var at jeg ikke ville ha et så mørkt bord. Så det endte med at min kjære pappa måtte hjelpe meg å pusse det ned igjen. Det var snakk om bare bakesiden på den ene benken. Måtte se først hvordan fargen ble, å det var bra at jeg gjorde.

Nå når jeg var hjemme hadde jeg med meg hvit og mørk grå beis. Å jeg blandet meg frem til en farge å satte i gang. Den ble jeg veldig fornøyd med. Etter to strøk så ser jeg at jeg kunne tenkt meg at den var litt mørkere, så jeg la på et strøk til. Jeg fikk hjelp av min samboer til å beise så det gikk raskere.

Det vi fant ut var at vi hadde på ulik mengde med beis, så noen plasser trekte ikke fargen inn. Så etter ett døgn hadde det ikke tørket enda. Å jeg ble så fortvilt. Så rett før vi skulle dra i går, hentet vi opp møblene så de får tørke på stua til pappa. Litt råere luft nå i kjelleren på denne årstiden. Så, nå håper jeg at jeg snart får en telefon om at det hjalp på å sette det på stua. Hadde jeg vist det var så mye styr med dette hadde jeg kanskje kostet på meg et nytt, men samtidig så er jeg så sta så jeg skal få det til. 

 

va3_leSGsQ

Dette bildet viser hvordan det var etter to strøk.

Det er den første gangen jeg pusser opp noe, å da et stor spisebord. Jaja, håper det blir bra til slutt så jeg får det inn i leiligheten til innflytningsdag. 

 

Tvi-tvi.

 

#Oppussing #Møbler #Stuebord #Spisebord #Interiør #Inspirasjon #Beis #Maling #Interiørblogg

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg