Oppskrift på sunnere blåbærmuffins får dere her.

 

Det var like godt som det ser ut som. Jeg ble utrolig fornøyd med smaken, selv om jeg bare var tilskuer når det kommer til selve bakingen. Min kjære samboer fikk lyst på noe godt, men jeg hadde ikke noe søtsug. Det eksisterer så og si ikke i min verden, sett bort i fra at det kommer snikende i helgene. Men, det var jo bare hyggelig å få spise muffins når de ble servert nystekte og varme. Jeg tok meg friheten til å ta noen bilder, å ikke minst spørre pent om oppskriften på disse herlige blåbærmuffinsene.

 

Ingredienser:

2 Egg

2 dl Sukrin

125g Smør (bremykt)

1 dl Ekstra lett melk

3 dl Hvetemel

1 – 2 ts Bakepulver

En neve fryste blåbær (eller en annen smak alt etter hva du måtte ønske. Bær, sjokolade ect).

1 ts Malt kardemomme (kan sløyfes)

 

Slik gjør du:

Sett stekeovnen på 190 grader. Visp egg og sukrin til lett og porøs eggedosis. Ca 3 minutter. Smelt smøret og bland det med melken. Ha det i eggedosisen. Bland det tørre og ha det i deigen til slutt. Tilsett fryste blåbær eller den smaken du måtte ønske. Fordel røren i muffinsformene og stek dem i 20 – 25 minutter. Her ble det brukt store former. Bruker du mindre, kan du få opp til 20 stk.
Evt avslutt med å pynte de med hele bær, melisglasur, nonstop eller annen kakepynt.

 

Det er viktig å kose seg. Et balansert kosthold med kos, sunnhet og trening er noe jeg liker å leve etter.

 

 

 

#Muffins #Blåbærmuffins #Blåbær #Bær #Oppskrifter #Oppskrift #Bakst #Kake #Pynt #Kakepynt #Kos #Hygge #Inspirasjon #Sukrin #Sunn #Sunt #Bakst #bremykt #Melange #Tine #Gymgrossisten #xlife

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg