Her får dere en smakebit på min jul.

 

Denne julen har vært meget spesiell. Det var en kjempe deilig følelse å feire den i vårt eget hjem. Jeg og min samboer hadde min pappa på besøk. Vi sto for alt i fra frokost til middag og dessert. Jeg hadde bakt rundstykker og knekkebrød, å det skal bli min tradisjon. Har faktisk ikke bakt noe julebakst, men det ser jeg var lurt. Vi er jo konstant mett uansett. Var på besøk til slekt første juledag. Da var det lunsj og kaffe til noen, å dessert og mer kaffe til noen andre. Så det har gått i mye mat og null trening. Jeg så for meg at jeg kanskje kom til å trene en liten halvtime da jeg bor rett over senteret jeg trener på, men samtidig så syntes jeg det ble litt feil fokus også. Jeg har ikke fokusert på å spise “riktig” eller stoppe når jeg har vært mett. Jeg har ikke tenkt i det hele tatt. Å det skulle jeg ønske at flere gjorde. Det er litt synd å se at folk er livredde for å legge på seg de få dagene som er. Har ikke tid til å fokusere på det å være til stede og det å nyte den gode maten. Bare ha disse kaloriene i bakhodet. Alle har sine behov og grunner. Det skjønner jeg. Men, enkelte er usunne og hyper. Det må jeg bare få si.

 

 

Knekkebrød til frokost, sjokolade og kaffe til dessert. Mandariner og kaker. Brus og mer mat. Kvelds og kaker. Brus og sjokolade. Det er jo så himla godt å spise med god samvittighet. De som sier de er feite uten å være det bare for man har spist seg god og mett å ikke trent på fire dager. Det er jo litt gøy å høre på. Jeg vet jo det er snakk om å få høre at de ikke er det. Men, det er kanskje viktig å la de forstå det selv også. Om det faktisk er slik at de tror selv de er feite. Jeg velger å være den som ikke er som alle andre. Jeg spiser det jeg vil med god samvittighet. Når hverdagen kommer kan jeg se tilbake å vite at jeg har slappet av og gjort noe helt annet enn det jeg vanligvis gjør.

 

Jeg vil ikke si at jeg var feit for en uke siden, å jeg kan ikke se noe forskjell heller etter alt jeg har spist. Hurra for å leve i nuet, å ikke det å være hyper fordi man faktisk slapper av med god mat uten å tenke på kalorier.

 

w04iMmyGiR

 

Kos dere videre i julen. Det er et helt år til neste gang.

 

#Jul #Trening #Kosthold #Kos #Hygge #Knekkebrød #bakst #Hjemmelagt #Forbilde #Forbilder #form #Iform 

 

-Randi Annette-

 

6 kommentarer
    1. noen av oss har dog ikke så lett for å bli kvitt de “kaloriene” mange “koser” seg med – og da er det like greit å holde kontroll på dem… synes ikke man skal dømmes for at man ikke ønsker å overspise en uke heller 😉

    2. French: Helt enig. Jeg mener de som er slanke og normale:) Det må være forferdelig for noen som er overvektig å høre på folk som er slanke si at de er så feite. Alt med måte lever jeg etter i det daglige. Men, for min del er jula hellig 🙂 Skjønner godt hva du sier.

    3. Ja, det er dumt at folk stresser for mye med mat og nok trening i juletida. Dette ødlegger både gleden og julestemningen. Folk bør gi seg selv tillatelse til å kanskje unne seg noe ekstra i ny og ne, så lenge det ikke blir for mye av det 🙂

    4. LifestyleAid: Helt sant. Jeg spiser visstnok med øynene nå, men får også svi for det. Konstant mett, ikke så bra det heller. Men, viktig å roe ned og nyte. Synes jeg 🙂

    5. fra i går ettermiddag til i kveld kl 18 hadde jeg gått ned 2 kg 😛 håper det fortsetter slik, og at jeg kommer igang igjen med treninga snar. føler mandag er dagen 🙂 samme med alle andre som starter i januar og detter av i februar 😛 blir skjærpings på maten fremover også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg