Slik unngår du å gå lei av treningen din.

 

Det jeg har lært av meg selv og de fleste jeg kjenner er at vi alle liker å forholde seg til rutiner. Man hører stadig vekk de som sier at de gleder seg til å komme tilbake på jobb etter ferien. Komme til disse rutinene igjen. Jeg kjenner meg selv veldig igjen her. Jeg liker å ha fri og nyte det, men det er noe med det å være lenge borte ifra det man er vant til. Det som kan være utfordringen er å finne den samme treningslysten man hadde før man gikk ut i ferie, eller ble syk, for den del.

 

Det som fungerer for meg, trenger ikke å være det som fungerer for dere. Mange har spurt meg om hva det er som gjør at jeg orker så mye. At jeg orker det å stå opp for å trene. Det å trene så mye som jeg gjør har ikke kommet av seg selv. Jeg har begynt en plass jeg også.

Her får dere noen punkter som kanskje kan hjelpe litt på veien.

 

* Bruk søndager til å planlegge utover den uken som kommer

* Sett deg mål over hvilke dager du skal trene

* Fokuser på det som er gøy

* Bruk tiden din godt

* Lag en konkurranse med en venn der dere skal fullføre for eksempel tre økter i løpet av en uke

*Ikke fokuser på tiden du bruker, fokuser på det du gjør

* Vit hvorfor du gjør dette

* Ha langsiktige mål

* La deg inspirere av andre

* Kast baderomsvekten, bruk heller et målebånd

* Ikke sammenligne deg selv med andre, å i så fall ikke de som har trent hele sitt liv

* Varier  mellom å trene utendørs, hjemme og på et gym

* Bruk PT

*  Har du lett for å stå opp tidlig, tren da så du får hele dagen og kvelden fri til det DU har lyst til

* Belønne deg selv på slutten av uka, (søndag) med noe godt der du samtidig setter opp mål for neste uke

* Nyt en middag ute på restaurant, shoppe eller gjør noe du setter pris på når du føler du har gjort den jobben du mener du skulle gjort

 

 

Det er superviktig å belønne seg selv. Men, da på slutten av uken etter endt mål. Det  var ikke langt i fra dette jeg startet med for over to år siden selv.

Jeg har trent hjemme, ute og på gym for variasjonen sin del. Det funket for meg.


 

 

Lag en fin dag.

 

#trening #tips #kjekt #Treningstips #Motivasjon #Motivasjonstips #Inspirasjon #treningsblogg #Blogg #blogger #fokus #karitraa #cashall #Randiae

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg