Øvelser for din flotte mage som du kan gjøre hjemme.

 

Når jeg hører ordet “planke” når det kommer til trening så tenker jeg at dette blir tungt. Jeg avslutter så og si alle mine treninger med øvelser for mage. Det er mye man kan gjøre hjemme også, så det er ikke noe fare. Man kan utfordre seg selv ved å støtte seg på håndflatene, å samtidig ha føttene enda høyere opp. Dere ser eksempler på bildene under.

 

Denne øvelsen er knall på de skrå magemusklene. Denne bruker jeg i mitt treningsprogram med vektskive på 10 kg. Kjører ti ganger på hver side, tre repetisjoner.


Sterk rygg, føttene opp fra bakken og i kryss. Når føttene går mot høyre, vrir du overkroppen og armene i motsatt retning. Gjerne la blikket følge armene da du utfører øvelsen mye bedre.

 

Hjemme kan man bruke en melkekartong eller flaske med vann. Alt etter hva man har liggende.

 

Håper dere får utbytte av disse tipsene.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg