Nå skal det være null inntak av sukker. For hvem sin del gjør du det?

 

Alle har sine mål. Å det som er i tiden nå er å holde seg unna sukkeret. Helt unna. Jeg har selv prøvd ut dette for omtrent åtte år siden. Jeg skulle holde meg unna sukker i en hel måned. Grunnen da var bare at jeg ville teste meg selv å se om jeg var sterk nok til det. Da det hadde gått en måned følte jeg ikke noe spesielt. Jeg syntes selvfølgelig at det var gøy å klare ett mål jeg hadde satt meg, men det å finne grunnen til at jeg gjorde det hadde jeg ikke et skikkelig svar på. Jeg synes det er kjempe bra at de som trenger det setter seg slike mål. Men, det jeg opplever er at mange gjør det mest for andre sin del, å kanskje ikke sin egen.

Det handler om at alle har det målet når et nytt år starter. Da tror jeg at mange føler det presset selv også. Men, det er klart det er lettere å gjennomføre det dersom man innerst inn vet hvorfor man gjør det. Hva man vil få utav det. Hvis man gjør det fordi “alle andre” gjør der tror jeg man fort vil falle av.

 

Jeg ble selv invitert i en gruppe på nyåret. Det var ikke lov å spise eller drikke noe sukker før 1 April. Jeg tenkte først at det var lenge. Ei venninne av meg skulle gjøre det, så jeg tenkte at jeg kunne være med på en eller annen måte  for å støtte henne. Hun klarer seg veldig godt, å jeg tenkte med meg selv at jeg skal hjelpe henne så godt som jeg kan.

Jeg kan bidra på min måte uten at jeg følger det samme opplegget som henne. Så for min del holder jeg meg til slike søtsaker kun i helgene, å når jeg er på besøk hos henne eller hun hos meg, legger jeg bort dette å tar heller frem noe annet som hun kan spise med god samvittighet. 

 Det er utrolig inspirerende med de som går inn for å endre livsstilen sin. Det skal så utrolig mye mot til. Det er mange hjelpemidler for å oppnå gode resultater. Det å ha en PT som legger opp alt i fra man gjør på kjøkkenet til hva man skal trene. Det er jo helt utrolig. Det er noe jeg selv ville gjort dersom jeg hadde behov for litt hjelp. Jeg blir så glad når jeg ser på de som virkelig gir alt. Det er de som inspirerer meg mest.

 

 

Selv prøver jeg å inspirere dere med mine oppskrifter og de ulike måtene å trene på. Jeg synes det er kjempe gøy. Det blir på en min egen dagbok som dere får et innblikk i. 

 

 

 Hold deg unna sukker dersom det er det du vil. Spis og drikk det du vil når du vil. Men, det som er viktig er å akseptere at vi alle har våre mål og egne meninger. Det er å konsentrere seg mest om seg selv og de man bryr seg om som er det viktigste. Tenker jeg.

 

 

 

Håper dere får en super start på uken.

 

 

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg