En proteinrik salat med kalkun.

Det er genialt å steke en stor kalkun for så å fryse ned det som blir til overs. Vi målte opp og fryste ned i bokser. Da har vi bokser som er egnet for en person og to personer. Genialt.

 

I går ble det en frisk salat med masse gode ingredienser. Jeg ville også ha litt karbohydrater så da ble det ris som ekstra tilbehør.

 

 





Ingredienser:

Spinatblader

Mais

Rød paprika

Fetaost

Ris (etter eget ønske, kan sløyfes)

Soyasaus (kan sløyfes)

Agurk

Kalkun 

Tomat

Grønn pesto

 

Slik gjør du:

Kok ris etter oppskriften på pakken. Skjær opp alt og legg alle ingrediensene på et fat. Avslutt med en teskje med grønn pesto for ekstra smak. Kalkun kan du varme opp i mikrobølgeovnen om du ikke vil ha den kald.

Server med ris og soyasaus.

 

Tips:

Lag masse salat så du kan ta med på jobb dagen etter, eller ha som tilbehør ved middagen dagen etter. Tilsett krutonger dersom du vil ha litt krisp konsistens. Jeg er veldig glad i det.

 

 

#salat #kalkun #Kalkunsalat #Middag #Middagtips #Tips #Mat #Oppskift #Sunn #sunt #Blogg #Matblogg

 

-Randi Annette-

10 kommentarer
    1. hei, eg ville bare si til deg at koffår sier du eg ville også ha litt karbohydrater og deffår lagde eg ris også? du veit at det er karbohydrater i salat ellerog grønnsaker og frukt også å det er mye sunnere en ris og kylling så neste gang tenk på det. kjøtt er ikkje noe bra å spessielt det kjøttet du har i salaten din der ser ikkje skikkelig stekt ut ein gang. eg ambefaler deg å gå på raw food vegan deiet vis du skal være sunn som du tror du er. meiner ikkje å hata på deg eller noe men vill bare hjelpe.

    2. åsne: Hei. Takk for dine synspunkter. Kalkunen ble stekt hel og deretter fryst ned i porsjoner som jeg nevnte i innlegget. Det er helt riktig at det er karbohydrater i salat/ grønnsaker. Jeg ville ha litt ekstra karbohydrater å valgte derfor ris i tillegg. Skulle formulert dette litt bedre kanskje. Et sunt kosthold for meg er protein, karbohydrater og fett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg