Slik takler du morsdagen.

Gratulerer med dagen alle mødre. Det må være fantastisk å ha slike dager der man får ekstra oppmerksomhet. Mødre har jo morsdag, valentinsdag og bursdag å feire. Det er mye god oppmerksomhet i løpet av et år det. Men, morsdag er noe spesielt. I så fall har jeg vokst opp i et hjem der vi feiret dette. Jeg brukte å lage et kort som selvfølgelig var veldig fint siden jeg kunne skrive med både små og store bokstaver i en og samme setning. Tror jeg kanskje klarte å skrive noen bokstaver speilvendt også. Ja, vi snakker om en ung alder. Jeg smurte på brødskiver med favoritt pålegget og traktet kaffe. Det er jo stas for en mor å få dette på sengen. Også for pappa på farsdagen vel og merke. Selv er jeg ikke mamma enda, men jeg hadde en gang en mamma. Som dere kunne lese på bloggen i går, så har min mamma gått bort for mange år siden. Så jeg tenkte å dele med dere hva jeg gjør for at min dag skal bli en fin dag, selv om en er nesten dømt på forhånd. Jeg er ikke alene om dette, så derfor vil jeg hjelpe dere som trenger en ekstra støtte i dag.

 


(Dette er meg og mitt fadderbarn, August i fjor da han kom til verden)

 

Det hjelper ikke å grave seg ned, det vet vi alle, men vi skal vite at det er greit å være åpen også. Det er menneskelig å vise følelser.  Noen blogger, andre tier. Noen snakker med venner, andre gjemmer seg. Man må selv finne ut hvem man er og hvordan man velger å takle dette.

Her kommer det noen tips som kan gjøre denne dagen bedre for deg som ikke har en mamma.

 

* Start med en god frokost

* Ikke grev deg ned i negative tanker

* Gjør noe hyggelig med noen du er glad i 

* Dra på kino, trening eller noe som gir deg positiv energi

* Lær deg å unne andre at de har det bra

* Godta at det er som det er

* Se frem til du selv blir mamma

* Ikke vær alene på denne dagen

 

 

 

 

Dette er tips jeg kommer med fordi dagen her i fjor var en helt annen enn hva den er i år. I fjor var samboeren min i Danmark der han studerte. Jeg satt i en trang hybel på 25 kvm der jeg hadde soverom og stue i ett. Inkludert litt mugg.
De aller fleste er opptatt denne dagen da det er mange av mine venner som har blitt mamma. Ei venninne av meg, Miriam ba meg hjem på kake der jeg også fikk hilst på hennes sønn og hele familien. Der satt hennes svigerforeldre, søsken og flere barn. Å meg. Det er akkurat dette jeg snakker om her. Det å få en slik invitasjon på en sånn dag er utrolig. Jeg husker jeg ble overrasket over at jeg fikk ta del i den dagen. Utrolig omtenksomt, det må jeg få si. Så takk til deg, Miriam.

 

I år er det helt motsatt. Nå sitter jeg i min nye flotte leilighet på 70 kvm og det er to soverom.  Jeg har det skikkelig bra med meg selv. Jeg har kjæresten min hjem og det er ikke til å sammenligne fjoråret med i år. Kontrastene er store. 

 

Håper dere der ute som har en slik historie får nytte av å lese dette dersom dere har det slik jeg hadde det i fjor.
Bare lukk øynene og se for deg hvor mye bedre det blir neste år. Det blir bedre. Det skal dere vite.

 

 

#Morsdag #Feiring #Selskap #Samfunn #Fokus #Helse #Familie #Venner ##Takknemlighet #Kjærlighet #Tap #Savn #Mor #Mamma

 

-Randi Annette-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg