Selvtillit.

Selvtillit er noe vi alle har slitt med på en eller annen måte i livet.

Det kan være mange grunner til dette, men hos de fleste kan grunnen være mobbing, lite oppmerksomhet, at man sammenligner seg selv med venninner/ kjendiser og har ofte negative tanker om seg selv.


Der jeg tror man må starte, er med seg selv personlig.

Mange henger seg opp i hva “de andre” mener om deg. Jeg husker selv at jeg var opptatt av å bli likt. Hvem har vel ikke det?

Det ender ofte med at man kopierer de man omgås sammen med for å bli “godtatt”.

Det beste er å få bort de negative tankene og begynn med positive tanker.




Ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort.

Jeg tenker ofte på den gangen jeg ble mobbet fordi jeg hadde litt bølger i håret, fordi jeg hadde små føtter, jeg var ikke lang.

Når jeg tenker på dette så er det jo bare tull.

I dag er jeg ei oppegående jente, er 162 cm høy, 37 str i sko, har langt hår med fint fall. Ja, det er ikke noe å si på, synes jeg.

Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut og er stolt over hva jeg har oppnådd.

 

 

 

 

Det er så rart å tenke tilbake. Hvorfor var man ikke tøff nok til å si i mot eller å si i fra?

Det er der selvtilliten kommer inn.


Trening er til god hjelp. En ting er at man fortere kan oppnå resultater, men også at kroppen vår utskiller endorfiner når vi utsetter oss for fysisk aktivitet. Endorfiner gjør at vi føler oss mye bedre, takler stress og press i hverdagen. Så for meg starter treningen i dag og faktisk om en times tid.

Jeg tenker alltid: 


Hva har jeg å tape? Hva oppnår jeg ved å ta denne sjansen?

 

 


Slik burde alle tenke. Ved å lykkes ser man resultater. Det skaper selvtillit og måloppnåelse.

Det å hele tiden sette seg mål er det beste du kan gjøre.

Det er den rette veien til å oppnå suksess! 




 #Selvtillit #trening #helse hverdag #tirsdag

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Jeg sliter veldig med selvtilliten min. Jeg prøver ofte å tenke positivt om meg selv, men i bunn og grunn er det veldig vanskelig da jeg ble mobbet på skolen, har få venner og ser veldig opp til andre personer. Jeg drømmer veldig mye om “Åhh, tenk om det her var meg” osv veldig ofte. Da har jeg lett for å få en super idé om at nå skal jeg gjøre det eller det, også starter jeg med det, og så finner jeg ut at det blir helt feil.. Det å jobbe med selvtilliten er ikke alltid like lett, men jeg vet jo at jeg er BRA NOK akkurat som jeg er 🙂 Det er bare jeg som må akseptere det..

    2. Charlotte: Trist å høre om din barndom. Jeg vet hvordan det kan være å ikke føle seg bra nok. Man har slike perioder der man kjenner, “yes, nå føler jeg meg bra”! Så kort tid etter er det over. Jeg har troen på at du vil komme dit. Det tar bare litt tid. Fokuser på de gode vennene du har. Det er bedre med fem gode enn ti dårlige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg