Hvorfor straffer du seg selv? Er du ikke bra nok?

 

 

Jeg tror vi er i overkant frekke og strenge i mot oss selv. Å da tror jeg ikke det er bare oss jenter, men også gutter. Men, vi jenter er kanskje mer åpen om det. Det kan være flere faktorer som spiller inn, men det dreier seg først og fremt om å få tilbakemelding ifra andre, tror jeg.

 

Hvor mange ganger har du ikke hatt lyst til å trene, men når det kommer til stykket, trekker du deg?
Du blir sittende med treningstøyet i sofaen og mange negative tanker kommer strømmende på. Dette har jeg selv opplevd, da jeg ikke følte meg bra nok.

 

Det er noe med det å blir voksen. Det å vite hvem man er. Jeg har vært i den perioden i livet der jeg ikke følte meg bra nok fordi jeg ikke gjorde det “alle andre” gjorde. De var så flinke, men jeg lyktes ikke.

For kanskje fem år siden begynte jeg å gi litt faen. Jeg visste hvem jeg ville være og jeg fant roen med en gang. Jeg brukte min tid og energi på de som ville meg noe godt. Det å leve opp til ting som ikke er deg, skal du heller ikke gjøre, lærte jeg. Jeg fant min måte og det var der treningen kom inn. Jeg begynte å trene noe som jeg likte, å jeg har blitt hekta. Styrketrening er noe som har gitt meg utrolig mye. Det har gitt meg en følelse av mestring.

 

Slik som i dag har jeg fri. Jeg skal ikke trene og jeg kjenner ikke et snev av dårlig samvittighet. Det er sånn det skal være. Selv om du tenker at “alle andre” er flinke og ikke du, så tar du feil. Det trenger ikke alltid å være slik som du tror.

 

Flytt fokus på deg og ditt. Du kan bare konkurrere med deg selv.

 

 

#Helse #Fokus #Trening #Misunnelse #Sjalusi #Psyke #Psykisk #Lidelse #Følelser

 

-Randi Annette-

4 kommentarer
    1. Godt skrevet =)
      Man er kun sin egen verste fiende. Du er deg, og sånn er det bare. Det å sammenlikne seg med alle andre har ikke noe poeng. Det er vanskelig å la være, men du tjener ingenting på det. =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg