Gjør du en forskjell?

I det siste har jeg blitt påminnet akkurat det som tar for seg det å ta vare på miljøet. Vi hører mye om det med resirkulering. Min holdning til det for mange år siden var at jeg ikke tenkte noe særlig over det. Jeg lærte at jeg ikke skulle kaste søppel på veien, men heller ta det med meg til jeg fant en søppelbøtte. I årene som har gått har jeg blitt veldig bevisst på dette med å sortere avfall.

 Jeg har sett noen filmer, der i blant “Interstellar”. Den handler om at verden kommer til å gå under og at de på jorden kommer til å dø av sult. Jeg har sett noen dokumentarer der de ulike matvarebutikkene kaster bananer som er for små, frukt som har en annen form enn det de skal ha. De mener og tror at folk ikke vi kjøpe det dersom de har en annen størrelse eller en annen form enn det som er “standard”.

Er du en av de som ikke ville kjøpt de produktene som ser litt annerledes ut?

 

 

Jeg tenker på flere alternativer. De kunne hatt en plass i butikken som het for “Billig kroken” eller noe. Det er mange studenter som alltid er på utkikk etter tilbud. Å ikke minst familier som ikke har god råd. 

Det er mange som snakker om at jorden vil ha for mange mennesker. Det vil være mangel på mat. Det er litt utenkelig for meg å tenke på. Men, la oss si det slik at det er sånn. Det kommer til å skje.

Gjør du en forskjell?

 

//

Dette er et sponset innlegg

 

 

 

 

Valget er ditt.

 

 -Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg