Gode styrkeøvelser nå på bloggen.

 

Magen er noe som alle burde trene og den bør også være med i treningsprogrammet. Jeg kjører mageøvelser i nesten alle programmene. Det blir da en variasjon av de øvelsene dere ser under, men også planken.

Trening kan man heldigvis gjøre over alt. Til og med i en park. 

 

En leser tok kontakt med meg via mail og ville ha tips til hvordan hun kunne få en sterkere mage. Jeg lovet henne at jeg skulle skrive et innlegg om dette for henne. Dere ser noe av det hun skrev lengre ned i dette innlegget.

 

“Jeg har sett bloggen din, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett den før! Veldig mye spennende å lese, og jeg må si du er ei veldig pen dame. Du ser veldig sterk ut, skikkelig muskler, hehe! Ser sprek ut! Hvordan klarer du å trene så mye og spise så sunt?”.

Dette er noe av det som sto i en mailen. Hun nevnte at hun ville ha ulike tips til hvordan hun kunne trene magen, og her fikk dere se to av øvelsene.

 

Men, det er helt vesentlig å trene andre gode baseøvelser. For ett år siden trente jeg svært lite mage, men masse knebøy, pullups og mark. Så man kan ikke trene kun mage og da oppnå en synlig trent mage. Det er mye faktorer som spiller inn som jeg ikke har kompetanse til å uttale meg alt for mye om, men jeg vet at man kan trene variert, spise både sunt og mindre sunt,og samtidig oppnå gode resultater, utseendemessig. Mange har sagt at man også bør trene kardio (jogge/gå) for å oppnå gode resultater. Jeg er et eksempel på at det er FEIL.

 

Man er ulike og det som fungerer for meg trenger ikke å fungere for deg. Det er lov å være litt avslappet til hva man foretar seg. Både når det gjelder det å trene en gang i uka eller fire ganger i uka eller det å spise taco på en tirsdag. Man skal ha det gøy og da for sin egen del. 

 

Er dere ikke enig?

 

-Randi Annette-

 

12 kommentarer

Siste innlegg