Den perfekte meg.

Alle og en hver av oss har enten vært eller er sabla opptatt av det ytre. Jeg skal selv innrømme at jeg har vært en av dem. Men, er det noe jeg er svært avslappet til, så er det mitt utseende. Jeg har vært fram og tilbake når det gjelder akkurat dette. Det startet med at jeg ikke brydde meg stort om jeg hadde sminke på eller ikke. Kunne dra på trening med en slitt Adidas bukse og ei stor t-shorte. Skulle jeg til byen og ikke hadde sminke, var det også greit. Men, så snudde alt seg.

Jeg ble mer opptatt av det og det har jo så klart med tiden å gjøre. Alle skulle være den “perfekte” utgaven av seg selv. Det ble plutselig IN og et “need to have” å ha treningsklær av merket Better bodies, 2Xu og Kari Traa. Nå skal det sies at de merkene jeg nevnte her er det høy kvalitet over så det er ikke noe galt med det, men tiden har endret seg drastisk og utrolig raskt.

 

 

 

Det snakkes mye om de unge jentene som vokser opp i dag. Så synd det er på de som må vokse opp med dette presset. Jeg er enig i at det er litt mer nå enn før, men jeg kan selv huske at jeg tok tak i magen min å klemte på det jeg mente var flesk, men som absolutt ikke var stort annet enn hud. De aller fleste av oss har vært der. Jeg husker jeg så mer opp til popstjerner enn folk rundt meg. Men, i dag er det snudd på hodet. Nå er det mange rundt oss som er med på å påvirke hvordan “den perfekte meg” skal være.

Det hele er jo absurd, men det er ikke uvanlig å gå igjennom en slik fase igjennom livet. Jeg tenker at i en alder av 13-20 år er en periode i livet man er nødt til å få lov til å prøve og feile. Jeg tror ikke jeg ble kjent med meg selv før jeg var kanskje 22 år. Men, det å være foreldre til barn i dag må være ganske tøft. Jeg har stort sett hatt et bildet i hodet når jeg tenker på barn. Jeg har jo alltid vært glad i barn og innerst inne er jeg jo klar for det også. Men, det glansbildet jeg har er at jeg har en baby som holder meg våken den første tiden og jeg skal spille ball og tegne med barnet mitt. Det er slike tanker jeg får opp når jeg tenker rundt dette. Men, så kommer den perioden de skal begynne på skole, får seg kjæreste, blir mobbet, skolen er vanskelig, presset om å ha de dyreste klærne ect. Det å være foreldre i dag er noe helt annet enn det var for ti år siden. Det er jeg helt sikker på.

Så, kan man egentlig noen gang føle seg perfekt? Er det noe vits i å sette seg slike utenkelige mål?
Jeg vil si bare en ting til dere som føler dere truffet. Alt blir så mye bedre etter å blitt kjent med seg selv og ikke minst funnet ut av hvem DU er og hva som er viktig for DEG. Lik og del gjerne innlegget med noen som trenger det.

 

 

Instagram: @Randiae

Min side finner du på linken her. 

 

#Press #Skole #Venner #Mobbet #Mobbing #Mot #Mote Hverdag #Helg #Fitness #Trondheim #Karitraa #Betterbodies #2xu #Trening #Treningsklær #Blogg #Blogger

 

-Randi Annette-

3 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg tar kontakt med deg på grunn av bloggen din. Jeg syntes at du har en veldig fin blogg, og jeg ble veldig nyskjerrige på din historie.
      Jeg lurer bare på om det hadde vært mulig om du kunne ha skrevet et innlegg om litt av din historie, hverdagstips, eller en sak du brenner for slik at jeg kunne postet det på bloggen min?
      Om du vil være anonym er dette okay, og om du heller vil ha link til bloggen din gjør jeg selvfølgelig det. 🙂
      Hilsen
      Den Sjenertes Hemmelighet
      Mail: [email protected]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg