Det handler om å se framover.

Det er ikke farlig å kjenne at man har hatt det hektisk. Eller at man stort sett har stresset. Etter at jeg ble ferdig med studiene for dette året, har jeg fått mer tid til meg selv og andre ting. Men, en ting er sikkert, og det er at det skal bli forferdelig godt å ta ferie. 

Det er rart hvordan dette foregår. Nå tenker jeg at det er rart at jeg hadde tid og mulighet til å studere når jeg føler at jeg ikke har tid. Det er selvsagt snakk om prioritering. Når jeg er hjemme og da spesielt alene, finner jeg selskap i det å blogge og slappe av med det. Før var det ingen bønn. Da var det opp med leksene og sitte å studere i noen timer.

 

Jeg har også fått mer tid til mine venninner. Har vært mer sosial og det er noe jeg trives svært godt med.

Det er en egenskap jeg har fått og det er det å se ting i perspektiv. Jeg tenker alltid at det kunne vært verre enn det faktisk er. Jeg fokuserer på at det er tøft nå i en periode, men det kommer til å bli bedre. Det er på denne måten jeg kommer meg igjennom perioder der det krever ekstra mye av meg. Så er det jo så godt å kan se seg tilbake på det man hadde oppnådd.

 

Så ja, jeg er glad og stolt når jeg ser litt tilbake til de dagene jeg var sliten etter jobb, men måtte opp med bøkene. Å ikke nok med det, men det å få 3 og 6 i karakterer var jo heller ikke verst. Det er tross alt 9 år siden sist jeg studerte.

 

Nå ser jeg fram til ferie og det å reise hjem til hjemplassen min om to uker. Det handler om å se framover.

 

 

#Blogg #Blogger #Personlig #Helse #Ferie #Tanker #Student #Studie #Mål #Målbevisst 

 

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg