Vet dere hva? Jeg gir faen.

Det er mye tabu i dagens samfunn. Selvmordstanker og født i feil kropp er gode eksemplarer på akkurat dette. Noen er åpne om at de ikke har penger, og andre er åpen om at de har mye å rutte med. Men, jeg har også innsett at dersom man skiller seg litt ut, og da i positiv retning, så er jammen meg det også feil. Jeg fikk sortert litt i mitt lille hodet i går og jeg kom fram til det at det mye som skylles sjalusi og rett og slett latskap.

 

Dere som har fulgt bloggen min har kanskje fått med dere at mamma gitt brått bort ifra meg og min familie da jeg kun var åtte år. Man kan tenke veldig mye rundt veldig mye i den alderen. Man er ikke et barn og ikke skjønner noe, slik som mange i dag tror om sine barn i denne alderen. De har et topplokk de kan bruke slik som meg og deg.

 

Jeg har tatt noen valg opp igjennom livet som har fått meg dit jeg er i dag. Det handler ikke om å stå i et veikryss og velge den “rette veien”. Man kommer i ulike situasjoner som former den man blir. Jeg har valgt å bruke en styrke jeg har vært nødt til å skape selv på egen hånd. Det er jeg selv som har spart penger for å ha muligheten til å kjøpe den leiligheten jeg bor i, den dag i dag. Jeg har selv skaffet meg jobb og vært i samme jobb i hele 9 år. Det er aldri en dans på roser, men jeg har tålt å vært i en berg og dalbane. Jeg søkte jobb en annen plass for fire år siden som daglig leder. Jeg fikk da dra på kurs og ble daglig leder i den jobben jeg hadde og som jeg har den dag i dag. I høst er det tre år siden jeg ble lederen for den salongen.

Samtidig studerte jeg to fag i fjor høst til i vår. Fikk 6 i naturfag og 3 i historie. Jeg studerte via nettet og jeg leste alt selv. Jeg oppnådde nok en gang å lykkes. Men, er det slik at det er enkelt? At det var utrolig enkelt å sette seg ned etter jobb klokken 20.00 og lese fram til klokken 22.00-23.00 nesten hver eneste kveld? Så absolutt ikke. Men, greide jeg det?
Ja, jeg gjorde det.

 

 

På tross av alt dette jeg har vært igjennom, har jeg oppnådd store mål og de mindre målene jeg har satt meg.

Hvorfor?

 

Jo, fordi jeg er ikke opptatt av å hele tiden sitte i min komfortsone. Jeg liker å kjenne at jeg lever, at jeg tør og at jeg får til. Jeg er i stadig utvikling for å tåle de store utfordringene jeg skulle komme ut for. 

 

Jeg er utrolig stolt av meg selv. Om du vil eller ikke, så er jeg det.

 

#Sjalusi #Tabu #Måloppnåelse #Mål #Dagligleder #leder #Blogg #Blogger #Utvikling #Studie #Fredag #Hverdag

 

 

-Randi Annette-

 

 

4 kommentarer
    1. Du skal være stolt over deg selv Randi Annette. Du er utolig flnk. Du er en inspirator for andre bl.a meg. Husk å ta vare på deg selv så du ikke blir utbrent. Mang godklæmma te dæ. 👍🏽💞

    2. Skulle ønske jeg og kunne nå målene mine av å gå ut av komfortsonen. Sånn funker det dessverre ikke for alle. Supert at det har gjort det for deg 🙂

    3. Drea: Nei, vi alle forskjellige. Men, jeg synes folk kunne vært flinkere til unne andre at de får til det de vil enn å rakke ned og snakke nedlatende om de. De som jobber hardt for noe legger svært mye energi og tid i det. Men, uansett takk 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg