Jeg er i VG. Les om intervjuet og se flere bilder her!

Det er rart å tenke tilbake ett år. Da var jeg akkurat kommet til Alanya og telefonen min ringte veldig mye da folk ifra pressen ville ha en prat med meg og møte meg personlig. Nå er jeg også i syden, på akkurat samme dag. Facebook minnet meg på denne historien å i og med at jeg har fått en god del nye lesere det siste året, vil jeg gjerne dele denne historien med dere.

Det som var en meget spesiell dag for meg når det gjelder dette, kan dere lese ved å trykke her.

 

For en ukes tid tilbake kom jeg over noe på facebook. Det innebar at jeg som frisør er i en yrkesgruppe der man kan oppleve seksuell trakassering, som for eksempel fysisk berøring. Jeg synes dette er et viktig tema å jeg ville derfor ta kontakt med VG å dele min historie.

 

 

 

 

 

Jeg var 18 år da jeg startet som frisørlærling i Trondheim. Det var starten på min store drøm. Frisør var noe jeg hadde drømt om å bli lenge. Det å jobbe som frisør innebærer det å være vennlig og imøtekommende. For noen kan dette oppfattes som noe annet enn det å få god service.
En dag kom det inn en mann som jeg skulle klippe. Å når man jobber som frisør så jobber man veldig tett innpå kunden. Jeg satte meg ned på en stol for å få avklart hvilken lengde han ønsket, så jeg startet praten.
Svaret jeg fikk var med et intens blikk og en berøring på låret mitt, i det han svarte at jeg kunne gjøre hva jeg ville.

Jeg husker jeg hevet brynene og så litt skrekkslagen ut, men måtte skjule at jeg opplevde dette litt ubehagelig. Det hele toppet seg da jeg kom til kassen å skulle ta betalt. Hele 120,- fikk jeg i tips.

 

 

 

Det var en kort tid etter dette skjedde at jeg oppfattet hva som hadde skjedd. Det var ekkelt å tenke på. Spesielt dette med få så mye som 120,- i tips. 

Jeg har hørt historier der en frisør og en kunde har funnet tonen og gått ut på date. Å det er for meg bare hyggelig å høre om slike historier. Jeg tror det handler om å vite hvor grensen går. 

 

Det aller viktigste er å vise respekt.

 

En gammel historie ifra min side, men jeg kan banne på at det er noen der ute som kjenner seg igjen.

 

#VG #Respekt

 

-Randi Annette-

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg