Hadde du kjent meg, hadde du vært stolt over meg.

Det er mange som kjenner som ikke vet så mye personlig ved meg. Å det er kanskje ikke så rart heller. Det er kanskje de aller nærmeste som får et større innblikk i hvem jeg er og hva jeg liker når det kommer til personlige ting. En ting som aldri har vært en del av meg er bøker. Jeg har aldri likt å lest bøker. Jeg har mange ganger prøvd, men med en gang en bok er tykk, har tett og liten skrift, mister jeg motivasjonen. Orker ikke tanken på å begynne.

Men, min kjære samboer som er klar over det, utfordret meg til å lese en slik bok, – tykk, liten og tett skrift. Ja ja, tenkte jeg. Why not!?

 

“Tysteen”, av Jan-Erik Fjell.

 

Dette er en krimbok og den tar av med en gang. Jeg gledet meg for hver gang jeg skulle lese og det hadde jeg ikke trodd selv en gang. Så da vet jeg det. En krimbok er en god start dersom jeg skal begynne å lese. 

 

Merk dere mine ord, “dersom jeg skal begynne å lese…”.

 “Jeg vil bare be deg om en tjeneste. Den samme jeg ba deg om for snart seks år siden.” Vincent stakk hånden i innerlomma på dressjakka, tok ut en liten, rød nøkkel og la den på bordet. “Husker du?”.

 

Så hadde du kjent meg, hadde du vært stolt over meg. Hele 381 sider. Det er godt gjort for ei som leser bøker ifra TL-Klubben når hun er på ferie og løser kryssord.
Har du lest denne boka? Er du flink til å sette deg ned med ei bok? Kom gjerne med anbefalinger til gode bøker.

 

#Bok #Krim #Krimbok #Avslapping #Ferie #Syden #Reise #Helg #Tysteren #Inspirasjon #Motivasjon #Helse #Blogg

 

-Randi Annette-

 

6 kommentarer
    1. Anbefaler deg Stieg Larsson Menn som hater kvinner. Den er bra og de to andre bøkene i fortsettelsen. Jeg ble helt hekta med det samme og jeg er ikke så glad i krim.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg