Dere vil ikke tro hva jeg fikk på kroken.

I dag var jeg på en koselig fisketur sammen med pappa. Jeg hadde på meg den fine “Frøyabunaden”, altså den blå fine kjeledressen og dro ut for å fiske. Etter omtrent fem minutter, nappet det. Å det jeg fikk var en stor lange. Den tilhører torskefamilien. Sjekk de tennene. Jeg lot pappa ta denne av kroken, da jeg feiga litt ut ettersom kroken satt skikkelig godt i munnen på fisken.

Men, det kommer en dag i morgen også. Får håpe det blir vær til å fiske litt igjen da.

 

 

Den var omtrent 70 cm lang og ca 2-3 kg. Nå står den å putrer i en kasserolle. Det er livets gang det. Å jeg gleder meg skikkelig. Resten av den kokte fisken skal vi ha i morgen. Da skal jeg lage fiskegrateng. Det synes jeg er utrolig godt.

 

Disse måkene fikk det vi ikke skulle ha av fisken. En kamp uten like. 

 

 

Nå, middag.

 

 

#Fisk #Longe #Fiskemiddag #Middag #Båt #Reise #Sommer #Mat #Tips #Inspirasjon #Oppskrift #Hverdag #Helse #Fett #Sunn #Matblogg #Natur

 

 

 

-Randi Annette-

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg