En minnerik og en tøff dag er over.

Jeg vet ikke om det fordi jeg spiste for mye kake eller om det er det at jeg begynner å bli forkjølet. Hele kroppen føles som ett tonn og jeg er ru i halsen. Gårsdagen ga virkelig uttrykk på meg. Så kanskje det er en solid blanding av sorg og en kommende forkjølelse. Jeg tror dagen i går var den mest følsomme og den mest krevende dagen jeg har hatt på lenge. Men, på den andre siden, den mest fantastiske. Det å bære kisten til sin egen bestefar ga meg styrke, men det gjorde også fryktelig vondt. Det var tungt på mange måter. Selve styrken å gjøre det er en ting, men den var fryktelig tung å bære. Jeg gråt. Jeg gråt masse.

 

Da jeg kom hjem ville jeg bare uttrykke mine følelser ved å ta bilder. Det at jeg begynte med å ta bilder har hjulpet meg mye. Jeg tar det ikke så tungt at de ikke har den beste kvaliteten, men jeg bryr meg om å få uttrykket mine følelser via bildene mine. Jeg uttrykker jo masse glede og følelser ved å ta bilder når jeg trener. Det samme gjelder den andre siden, den som er litt mer sårbar.

 

Jeg er uansett glad for at dette nå er over. Hele to uker er lenge med tanke på begravelse. Det er ofte mye lettere når det er overstått, så nå er det mye lettere å slappe av. Det har vært tøft å fremstå så positiv og uttrykket masse glede når man innerst inne er i en slik prosess. Men, min bestefar, Phjort, var en humorist og en som satte pris på livet. Denne egenskapen skal jeg ta med meg videre. Jeg er jo målrettet, glad, positiv og en humorist selv også. Så da er det bare å rette opp ryggen og se framover. 

 

Først og fremst skal jeg nyte helgen og lade batteriene. Nå tar jeg snart helg.

 

 

#begravelse #pjort #bestefar #perhjort #sorg #familie #helse #adressa

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg