Oppskrift på himmelske “pakker”.

Her kommer det en enkel, kjapp og ikke minst en veldig god oppskrift på det du kan kose deg litt ekstra med. Nemlig innbakte pakker. Navnet kommer fra meg fordi jeg er så oppfinnsom. Neida, man kan vel kalle det for hva man vil, men poenget er at dette er veldig godt og svært enkelt. Dette passer godt til en god kveld med venner eller alene om man vil kose seg litt ekstra. Jeg skal fortelle dere hva dere trenger og hvordan dere lager disse “innbakte pakkene”.

 

 

 

 

Her får du følgende oppskrift.

 

Ingredienser

Pizzadeig

Hermetiske sjampinjong

Asparagus i glass

Bogskinke

Hvitost 

Salt

Slik gjør du

Sett ovnen på ca 220 grader. Er du ekstra flink, lag pizzadeig fra bunnen av, eller gjør som oss som var forferdelig sulten, å kjøp en ferdig deig. Del inn ruter slik at du får
12 ruter. Legg på alle ingrediensene over utenom salt. Legg en skive med hvitost inni for å få mer saftighet. Ta de fire endene på ruten, å trekk de inn i mot midten at det blir en liten “pakke”.

Du kan velge om du vil legge en skive med ost oppå, men det er ikke nødvendig. Det er også mulig å pensle på litt egg for å få de til å se finere ut. Men, dette er ikke avgjørende for smaken.

La de steke i ca 15 minutter, men se an dette selv. De smaker skikkelig godt med litt salt på toppen. Man kan også rulle de sammen som horn om ønskelig. Det er det vi vanligvis har brukt. Min kjære lagde dette til meg en gang for fire år siden, å siden har jeg vært frelst.
 

 

 

 

 

Lot du deg friste?

 

 

#Oppskrift #Bakst #Helse #Ost #Middag #Tips #Middagtips #Middagstips #Hverdag #Skinke #høst #kosthold #Blogg #Foto

 

 

-Randi Annette-

14 kommentarer

Siste innlegg