Slik beholder du en god treningsrutine.

Det er mandag og da passer det godt og komme med en ekstra motivasjon til dere som trenger det. Det er mye lengre å vente til et nytt år for å legge til gode treningsvaner og rutiner. Så hvorfor ikke begynne i dag, på en ny uke? Ny uke, nye muligheter.

 

Jeg trives godt med å ha gode rutiner. Jeg har stor tro på at en god plan fører til at det skjer noe. Å dette kan man bruke i mange sammenhenger. Vi snakker da om jobb, fritid og ikke minst, trening. Så er du god til å planlegge og få ting å skje for eksempel på skolebenken eller på jobb, så ta med deg den styrken også når du skal trene.

Jeg har to faste treningsdager med kampsport som er mandag og onsdag. Å så kommer styrketreningen ofte på 2 til 3 ganger i uken. Jeg varierer ofte med å trene før og etter jobb. Blir jeg opptatt etter jobb en dag, prøver jeg å finne tid til å trene før jobb. Hvis man starter med for eksempel to faste dager i uken, så er man på god vei til en god rutine. Jeg har også troen på det å finne motivasjon med gruppetimer for de som har lite erfaring. På en slik time blir du sett og du får gode tips. For eksempel hvis du liker yoga. Da finner du dager som passer for deg så har du yoga fast to dager i uken. Det er i så fall en start. Pass deg for å vite hvorfor du skal trene det du velger å trene

 

. Gjør du det mest for at alle andre gjør det, eller gjør du det fordi du har lyst til det?

 

På trening har jeg full fokus. Jeg får mye mer negative tanker i hodet ved å løpe, noe jeg overhodet ikke liker. Men, er det snakk om styrketrening, da er det positive tanker og jeg tenker at det jeg løfter er lett. Det går fint og dette klarer jeg. Å vet dere hva? Det funker.

 

Sørg for at du og dine venner får gode treningsrutiner. Det er lov å dele dette innlegget.

 

 

 

 

Følg meg gjerne på instagram, @Randiae og min side. Link til siden finner du her.

 

 

 

 

#trening #Motivasjon #Inspirasjon #Høst #Oktober #Helse #Rutiner #Fokus #Mestring #Styrketrening #Styrke #kardio #Fitness #Blogg #trondheim

 

-Randi Annette-

 

6 kommentarer
    1. Godt skrevet, og jeg er så enig! Hvis man finner en treningsform man liker og føler man mestrer, er det ikke vanskelig å komme seg på trening. Mye handler om gode vaner, planlegging og prioritering! Ønsker deg en fin uke, spreka! 🙂

    2. Bra skrevet! Motiverende 🙂 Jeg trener for min egen del, og fordi jeg setter pris på det selv og kjenner fremgangen på kroppen! Har rett og slett fått bedre livskvalitet etter jeg bestemte meg for å ikke sluntre unna lenger.

    3. Heidi Rimereit: Så bra du likte det. Det er bare å dele med dine venner hvis du ønsker det 🙂
      Jadet er viktig å trene fordi man liker det og ikke for andre sin del.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg