Tips til å få i deg nok grønnsaker.

Jeg var en gang en tilhenger av brokkoli, men nå begynner jeg å bli fryktelig lei av det. Det samme gjelder egentlig squash også, men der føler jeg det er lettere å variere hvordan den kan tilberedes. Squash bruker jeg som tilbehør til ulike retter og jeg tilbereder den også på ulike måter. Slik som på bildet under har jeg brukt ostehøvel til å skjære den opp i lange strimler. Ved å steke den i en stekepanne får jeg ut mye av vannet så retten jeg skal lage blir mindre bløt. 

 

 

 

Ved å lage slike remser, kan du legge den i former som du deretter har i stekeovnen slik jeg har gjort på bildet under. Kan bruke dette framfor pastaplater i lasagne også.

 

 

Jeg har også laget en god salat med squash. Da hakket jeg opp squash i små remser og hadde litt sitronsaft over. Godt og syrlig.

 

Hva er din favoritt når det kommer til grønnsaker?

 

 

#Middagstips #Middag #Tips #Sunn #Sunt #Grønnsaker #Squash #Trening #Fit #Motivasjon #Inspirasjon #Høst #November

 

Følg meg her.

 

-Randi Annette-

4 kommentarer
    1. Gode tips 🙂 Jeg er veldig glad i rå vårruller med agurk, avokado, bønnespirer o.l. 🙂 De fleste grønnsaker er jeg glad i med små unntak av paprika og purre.

    2. Kristin Antiveros: Søtpotet har virkelig blitt “oppdaget” 🙂 Den bruker jeg ikke så mye selv, men det blir vel når jeg blir lei det andre jeg bruker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg