Dette sier det norske folk om kroppen min.

Etter jeg har tatt tak i meg selv med tanke på kosthold og trening, har jeg opplevd en forandring når det kommer til både kropp og prestasjon. Når jeg var på Nettavisen.no kom det inn noen kommentarer som jeg tenkte jeg skulle dele med dere. Jeg er fortsatt på Nettavisen.no på Side3, faktisk rett under den annonsen med en hambuger. Det er jo litt humoristisk i seg selv.

 

 

Uansett, her er det noen kommentarer fra folk i dette landet

(Gunnar): Er vel en bra prestasjon, men må vel si at hun ser penere ut på “før” bildet.

(Anders):  Stakkars deg Gunnar. Redd for jenter som er i form. Hvordan kan du se om hun er penere på før bildet? En ser bare ryggen hennes på begge. Sniff sniff. Her lukter det vissen mann lang vei.

(Min PT): Synes hun ser bra ut både før og etter Gunnar, og som Anders skriver så er det jo bare ryggen hennes du her ser – så er det ikke imponerende hva hun har fått til? Nå behøver ikke dette å være alles mål og ønske, men hun ønsket altså å ta treningen “to the next step” – og det har hun da så virkelig klart!

(Dame på 23 år): Dette er jo helt fantastisk! Og et godt eksempel på hva menneskekroppen er i stand til å utføre, helt rått 🙂

 

Så det er mange der ute som har meninger om kroppen min. Men, ikke bare min. De aller fleste som trener får høre ifra folk at de enten spiser for lite, for mye,og at de trener for mye. Og i så fall hvis man begynner å få synlige muskler.Og de er også flinke til å si at det ikke er fint, men jeg synes det er synd de ikke ser at vi alle er forskjellige. Det er tydeligvis enklere å fortelle til en person som er sterk og har synlige muskler at det er for mye. Enn til folk som har for mye fett på kroppen, at de burde slanke seg. I så fall er det min oppfatning. Men, ingen er vel redd for å si sin mening over Internett, men man må huske at vi er forskjellige og vi alle vil ulike ting. For min del var det å se hva jeg kunne få til på noen uker. Om jeg i det hele tatt kom til å se annerledes ut og om jeg kom til å prestere så mye mer på trening.

 

Det at jeg vil utfordre meg og få en endring med mer synlige muskler får være opp til meg. Det er i så fall uten farlige stoffer som ganske mange i dag tar inn i kroppen. Og det er greit at noen velger å gjøre det også, men det er synd det må gå så langt. Det er ikke feil av folk å sprøyte ting i kroppen, hvis det gir dem et bedre liv. Og for meg er trening bra, for det får meg til å føle meg bedre. Det er så klart trist at folk legger seg under kniven for å gjøre noe med selvbildet, når det helt sikkert kunne vært mye hjelp i det å snakke med noen om problemene sine.

Jeg liker at kroppen og utseende ser naturlig ut, men for noen er ikke synlige muskler naturlig. Dette er en evig runddans. Restylane, silikon og muskler, bare for å nevne noe. Det er synd det for noen fører til at de føler et press. Jeg ønsker i så fall ikke å fremstille som er dårlig forbildet, men det er jo alt for mange som ikke har et godt selvbildet. Og det er da vanskelig å ikke tråkke noen på tærne, for det vil alltid være noen der ute som blir truffet. Trist, synes jeg. Forferdelig trist.

 

 

#Kroppspress #Kropp #Norge #Trondheim #Restylane #Silikon #Kroppen #Januar #Helse #Blogg #mandag #Fit #Fitness #Konkurranse #Nettavisen #side3 #trening #Hverdag #Kosthold

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Bare stå på. Du må gjøre det du selv vil. Er selv ei jente som nettopp har begynt å trene forsi jeg har innsett at jeg spiser for mye og trener for lite. Så stå på. Ikke bry deg om negative kommentarer. Syns selv du så smashing ut på bildene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg