Slik lager du sunn og deilig dessert. Få oppskriften i dag.

Da har jeg fått lagt inn bilder og er klar for å dele oppskriften på den deilige sunne desserten. Kan noen av dere gjette hva det er? Jeg har i fire år sagt at jeg skal lage dette. Men, det ble aldri slik. Helt til nå. 

Hjemmelagd gele med smak av bringebær. Fun saft, gelatine og vann. Ingen sukker.

Ingredienser

1 pk med 10 gelatinplater

3 Dl Fun saft eller en annen sukkerfri saft

7 Dl vann

 

 

Slik gjør du

Hell vannet i en bolle og legg gelatinplatene oppi og la de ligge i 5 minutter. Hell dette så over i en kasserolle og tilsett 3 saften. Varm dette opp til platene har smeltet. Husk at det ikke skal koke. Hell over i en fin glassbolle og la det stå i kjøleskapet i fem timer. Nyt med friske bær og vaniljekesam. Selv brukte jeg kun sistnevnte.

 





Dette ble så godt. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette tidligere. Men, nå har jeg i så fall prøvd og det ble veldig bra. Dere bør prøve det ut, om dere ikke allerede har gjort det.

G O D   S Ø N D A G.

 

#Gele #Funsaft #Oppskrift #Sunn #Helse #Blogg #Treningsblogg #Fit #Fitness #Dessert #Sunt #Helg #Søndag

-Randi Annette-

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg