Jeg må roe meg ned og slutte med treningen.

Det er sterke ord. Og det er sterke meninger og folk vet ikke hva de snakker om. Jeg hører det blir snakket om at jeg trener for mye. Jeg må slutte og ødelegge meg selv. Okei. Hvem sa at kroppen min og helsen min ikke tåler å trene såpass ofte? Er det noen som vet hva mitt treningsprogram er, i og med at de mener jeg må roe ned? Jeg tror ikke det. Kanskje er det for mye for de som sier jeg må roe ned. Kanskje de ikke er så spreke selv. Ikke har de nok disiplin heller.
Ikke vet jeg.

 


 

I dag skal vi ikke tro vi er noe. Vi skal ikke si vi er flinke eller at vi er sterke. Det er på en måte ikke lov. Sier man derimot at man er flink og sterk, har disiplin, ja da blir man satt i skyggen og man blir stemplet tvert. Hvorfor skal spreke og slanke folk få høre hvor feil det er å være slank og det å trene? Er det så mye bedre å være lat og overvektig? Det er tydelig at det blir snakket bak ryggen på både de som har litt for mye og ikke orker å gjøre noe med det, samtidig de som er sterke og liker å trene. Det er på en måte ikke bra, noe av det.

 

Det å bli akseptert er ikke så enkelt. Heldigvis har jeg blitt såpass voksen i både alder og ikke minst som person at jeg lar det ikke gå innpå meg personlig. Men, jeg blir litt frustrert over at folk kan tillate seg selv å snakke slikt om andre. Jeg slakter ikke de som velger å røyke eller de som snuser, selv om jeg selv ikke har behov for å gjøre dette hver eneste dag. Vi er forskjellige og det må da være lov.

Så når det gjelder treningen min, så kommer det ikke til å bli noe mindre av det. Fordi det gir meg noe og det gjør meg glad.

 

Så slutt å snakk slikt om andre fordi de er trente eller feite. Tenk heller på deg selv.

 

#Trening #Fokus #Helse #Norge #Nordmenn #Blogg #Tirsdag #Hverdag #Personlig #foto #Pilates

-Randi Annette-

 

12 kommentarer

Siste innlegg