Dag 2 av 3 med 3T-Akademiet.

Da var dag 2 av 3 med 3T-Akademiet over. Det har vært syv intensive timer med mye teori, men mest praksis. Jeg har lært utrolig mye i dag om gode baseøvelser, og det er utrolig hvor lite som skal til for at en teknikk sitter perfekt. Det at vi gjør øvelser 110% riktig er vel strengt tatt å overdrive, men så lenge man vet hva som skal til for å for eksempel utføre en så godt som perfekt knebøy, så er det stor sjanse for å lykkes. Og som jeg har lært i dag, så har vi alle utført en knebøy en gang i livet. Vi setter oss på huk, og reiser oss opp igjen. I korte trekk, så er det en knebøy.

 

Dette er et sponset innlegg.

 

Vi har lært hvordan de ulike øvelsene skal utføres, men også de vanlige feilene som ofte skjer under enkelte øvelser. Ikke minst, den gode rollemodellen som en coach skal være. Vi alle kan fortelle og forklare hvordan man skal utføre en teknikk, men det er også en stor fordel dersom man selv kan vise hvordan de ulike teknikkene skal utføres. Det sier seg selv at vi vil se trenere som kan det de snakker om.

 

På bildet nedenfor ser dere Aleksander som jobber som resepsjonist og gruppeinstruktør i 3T.


 

 

Tommy og Atle er de som har kurset med oss. De jobber på 3T Ilsvika.


 

Så skulle jeg få prøve. Det var mye som skulle være på plass for å få en god teknikk. Det jeg lærte som jeg har gjort feil, er blikket, sette rumpa langt nok bak og det å glemme å stramme magen. Jeg ser på bildene at teknikken ikke er 100%, men de ble tatt når vi var ferdige, så jeg hadde ikke nok fokus der og da. Samtidig så glemmer man teknikken med lettere vekt, men det er enda viktigere da å ha fokus, så man kan forberede kroppen til det blir tyngre.

 

 

Fokus i dag har vært knebøy, frontbøy, markløft og ulike pressøvelser.

 


 

Vi hadde to tøffe treningsøkter i dag så vi fikk slitt oss skikkelig ut. Den første runden så slik ut.

5 Pushups

10 Butterflies sit ups

15 Air Squat

I hele 5 runder. Målet var å gjøre dette innenfor fem minutter. Jeg greide det på 4 minutter og 30 sekunder. Og den  har jeg lyst til å utfordre. En fin ting å avslutte en styrkeøkt på , tenker jeg. Da får man tatt ut det man har helt på slutten.
 

 

Så den siste vi hadde var følgende.

15 Thrusters 

12 Burpees

 

Den brukte jeg litt mer tid på fordi jeg måtte av med vekter på Thrusters etter bare to runder. Mener jeg brukte 4 minutter og 40 sekunder på denne.
 

 

Her viser jeg en knebøy, som er kjent for mange av oss.


 

Tenk dere at dere deler opp ordet Burpees i to. Bus – Pees. Det er et realt PEES, uten like, spør du meg. Jeg har aldri utført en Thrusters før, så den var ny for meg. Der har jeg mye å jobbe med når det kommer til teknikk. Burpees fikk jeg tilbakemelding på at jeg gjorde veldig bra, så det var en god tilbakemelding å få, når jeg ikke følte stor mestring i Thrusters. Men, kjære vene. Øvelse gjør mester, og jeg er et menneske som får drivkraft av å prøve og feile.

 

Som jeg har sagt tidligere her på bloggen, er at syre er godt. Det er godt å være i kjelleren og utenfor komfortsonen. Okei, godt er det vel ikke bokstavelig talt, men man må lære seg å like å være der. Det er tingen for min del i så fall. Tør å kjenne at det gjør vondt. Det har ingen noe vondt av, strengt tatt. Og vil man oppnå sine mål, så må man tørre å feile og tørre å kjenne på at det er litt ubehagelig. Der har jeg kanskje en god erfaring med meg ifra da jeg jobbet som daglig leder. Kampsporten jeg trener er også nyttig på sitt vis. Der er det mye smerte å kjenne på til tider.

 

Så nå har jeg masse nytt å tilføre min egen trening, men også kanskje dere en gang. Hvem vet hva fremtiden bringer.

 

For å følge meg enda tettere, følg meg på instagram og min egen bloggside på facebook. Linkene finner du under.

 

Instagram: @Randiae

Blogg: www.randiannette.blogg.no

Bloggside: https://www.facebook.com/randiannette.blogg.no/

 

 

#3t #treningssenter #instruktør #instruktørkurs #Instruktør #Kondisjon #Styrke #Styrketrening #Reklame #Sponset #Drøm #Hverdag #Opplevelse #lørdag #helg #Motivasjon #Inspirasjon #Trondheim #Helse

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Å klare de øvelsene på under 5 minutter kan ikke ha vært lett! Du er rågod 😀
      Høres ut som nyttig kunnskap dere har fått i dag og. Viktig å kunne vise til øvelsene man snakker om som coach ja^^

    2. Henriette Celin: Det er kjempe viktig å vite hva man skal si ja. Jeg har jo noen ganger med meg venner som vil trene det jeg trener. Og har opplevd at det kan være vanskelig å vite hva jeg skal se etter, når de har spurt om de gjør teknikken riktig, eller ikke. Men, nå vet jeg mer om hva jeg skal se etter. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg