Da har jeg fullført instruktørkurs for styrke og kondisjon.

Da kan jeg faktisk si at jeg har fullført et instruktørkurs innen styrke og kondisjon. Hele 18 timer har jeg tilbringt i flotte lokaler med 12 herlige personer som hadde mye bra innspill og egeninnsats. Jeg må si jeg er mektig imponert av alle de som deltok, men ikke minst veldig imponert over Tommy og Atle som hadde kurset for oss.

 

Dette er et sponset innlegg.

 

På kurset var vi folk som var veldig godt kjent med gruppetimene som kjøres på Ilsvika, slik som Olympia og Tabata, men også de som var mest kjent med spinning og andre gruppetimer som kjøres på de ulike 3T-sentrene. Det er mye utstyr vi brukte som jeg var godt kjent med ifra før, men jeg lærte å bruke de på andre måter enn det jeg hadde gjort tidligere.
 

 

Jeg fikk også i oppgave om å sette sammen en gruppetime som Tabata og Olympia, med en partner. Jeg ble veldig fornøyd med oppsettet, og tilbakemeldingene jeg fikk var også veldig bra, men at tidsbruken på å gå igjennom de ulike øvelsene var litt lang. Men, det kommer med erfaring som alt annet. Jeg er svært trygg og konkret i det jeg er sikker på og det jeg kan. Dette var helt nytt for meg, så jeg ville være sikker på å få med alt, men det viktigste er å være kort og konkret.

 

 

Ettersom formen min ikke var 100% i dag, kjørte jeg ikke på mer enn jeg hadde å gi på Olympia og Tabata som vi kjørte i dag tidlig. Jeg kjente at hodet ville mer enn kroppen, men jeg måtte bare akseptere å ikke være like kjapp som partneren min. Det satt langt inne og jeg ble utrolig sint på meg selv. Konkurranse er konkurranse. Jeg freste og satte krav til meg selv, ropte og giret meg opp. Det var det som skulle til for at jeg skulle oppnå en form for mestring, selv om formen var egentlig der at jeg burde legge meg under et teppe, og være der. Men, formen kom seg utover dagen, og med ekstra energi som dere ser bildet av under, ble det straks mye bedre.
 

 

Tommy til venstre, og Atle til høyre.

 

Jeg vil nå få sagt tusen takk til 3T-Treningssenter som ville sponse meg med dette kurset. At de ville jeg skulle gjennomføre dette og blogge for dem. Dette har vært utrolig lærerikt, og jeg har lært utrolig mye. Ikke bare om de ulike øvelsene og teknikkene, men også om meg selv. Det er ingen tvil om at jeg kommer til å se på treningen med andre øyne nå, og ikke minst hvordan de ulike timene er satt sammen. 

Takk for at dere ga meg denne muligheten.

 

#3t #treningssenter #instruktør #instruktørkurs #Instruktør #Kondisjon #Styrke #Styrketrening #Reklame #Sponset #Drøm #Hverdag #Opplevelse #Søndag #Helg #Motivasjon #Inspirasjon #Trondheim #Helse 

 

-Randi Annette-

 

6 kommentarer
    1. Bra formen ble bedre utover dagen da. Kjedelig å skulle prestere når man er syk, men man må jo bare gjøre så godt man kan. Og det virker det som du har gjort ^^
      Spennende å skulle sette sammen en gruppetime tenker jeg. Gøy at du fikk så gode tilbakemeldinger. Det lover jo godt 😀 Det å holde seg kortfattet kommer med tiden som du sier 😉

    2. Henriette Celin: Den var verst helt i starten av dagen, men kom seg heldigvis 🙂 Veldig gøy å sette sammen øvelser. Har veldig lyst til å teste den ut en gang 🙂

    3. Hei! jeg bare lurte på om du fikk tilbud om ¨å jobbe som gruppetreningsinstruktør etter kurset? Eller om kurset generelt er mer for å bare “leve seg litt inn i rollen..” 🙂

    4. Aurora: Man kan søke om jobb etter endt kurs, men det kan være man må starte med å jobbe med egen teknikk før man læer andre hvordan de skal gjøre de ulike øvelsene.

      Evt starte med å være sammen med noen de første gangene. Men man har mulgiheter etter et slikt kurs, men det kommer så klart an på din egen prestasjon tror jeg.

      Jeg søkte ikke av den enkle grunn at jeg har både jobb og studie, så jeg kunne ikke ta på meg mer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg