Uforskammelig deilig å ikke kan trene.

Det er rart hvordan alt blir bare man kutter ned på treningen. Da snakker jeg spesielt om tiden. Det er bare 24 timer i døgnet, og jeg vet at jeg bruker et døgn ganske flittig. En typisk dag for meg kan se slik ut.

Trening, skole, jobb, skole sove. Og da gjerne fra klokken 08.00 til 23.00.

Siden onsdag har den sett slik ut. Skole og jobb, og et innslag av sosiale ting. Det er uforskammelig deilig å plutselig ha mer tid og ikke dette tidspresset. Men, det er ingen tvil om at jeg ser fram til å trene i morgen. Skulderen min har vært litt vanskelig siden søndag, så jeg tok en pause fra trening noen dager. Jeg tenkte at fire dager uten ville kanskje hjelpe på. Så i morgen skal jeg trene og se hvordan det går. Jeg elsker jo å trene, men det å faktisk ha mer tid til det som kanskje er enda viktigere, som studiene i denne tiden som er nå, er virkelig helt fantastisk.

 

 

 

Det er så viktig å ikke ta ting for gitt. Det å kjenne at man har bare de to timene ekstra i døgnet gjør utrolig mye. Jeg har kjent på et enormt stort press fra flere kanter, og jeg har etter hvert kuttet ned på ting, og det er helt fantastisk hvor godt det er. Jeg tror det er viktig å kjenne etter å innse at det er OK å ta en pause ifra ting. Eller det å ikke være med på alt en kanskje føler at man burde. Nå har jeg kuttet ut kampsporten, Ju Jitsu for en periode, og nå tok jeg meg fri fra styrketrening i noen dager. Men, det hadde ikke skjedd hvis skulderen hadde vært skadefri. Men, nå kjennes den ikke vond ut lenger, men jeg tar dagen i dag fri også, for å være på den sikre siden.

 

Det er samme med de som har barn. Jeg vet om flere som har det som trener like mye som meg selv. Det handler om hvordan man legger opp dagene. Alt handler om planlegging. Jeg tenker ofte på da jeg var daglig leder, studerte historie og naturfag, og i tillegg trente 4 dager i uken. Det gikk det også. Utrolig nok. Men, det var mye mer krevende enn hva det er nå. Men, jeg fikk det til. Det er ikke farlig å jobbe hardt og ha flere baller i luften. Det handler bare om å ha kontroll på det.

 

Dette var dagens. Nå skal jeg straks på jobb og ordne folk fine på håret før Mai kommer. Ha en fantastisk dag. Og husk det er helt OK å ta det roligere i perioder. Vi er bare mennesker.

 

 

#Trening #Kampsport #Trondheim #Helg #lørdag #Helse #Vår #april #Samfunn #FItness #Press #motivasjon #Student

-Randi Annette-

 

6 kommentarer
    1. lisarorvik: Det er det ja. Kan ikke huske sist det skjedde. Sett bort ifra ferie og sykdom. Er redd et må være snakk om år. Jeg skulker aldri trening uten god grunn :p

    2. Herlig å få mer tid til det sosiale, og ikke ha det like travelt vil jeg tro. Det å høre på kroppen er jo så viktig og, så jeg tror det var det rette og ta noen treningsfrie dager (:
      Håper det går bedre med skulderen nå, og at du kan begynne å trene igjen i morgen ^^
      Ha en god dag!

    3. Henriette Celin: Kjenner faktisk ingen ting. Så det er bra. Kommer til å ta det rolig i morgen også. Tusen takk for at du ALLTID er innom bloggen. Du er virkelig bra koselig! 🙂 Ønsker deg en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg